وزیر اتحادیه اروپای ترکیه:

افراط گرایی در اروپا به امری عادی بدل شده است

کدخبر: 2111054

وزیر اتحادیه اروپای ترکیه با انتقاد از روند رو به رشد افراط گرایی در اروپا، رفتار دولت آلمان در برابر کشورش را غیرقابل قبول توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «عمر چلیک» وزیر اتحادیه اروپای ترکیه امروز طی سخنانی با هشدار نسبت به عادی شدن فعالیت های احزاب راستگرای افراطی در اروپا از مقاومت اتحادیه اروپا در مخالفت با دولت ترکیه انتقاد کرد.

وی که در شبکه تلویزیونی «ان تی وی» سخن می گفت، ظهور و افزایش تعداد احزاب راستگرای اروپایی را مغایر با ارزش های اتحادیه اروپا دانست و گفت: ۸۵ درصد از وعده های داده شده توسط راست افراطی در اروپا تبدیل به بخشی از فعالیت های احزاب سیاسی متمایل به مرکز شده است.

چلیک همچنین در ادامه سخنان خود برخی از بیانیه های صادر شده از سوی دولت آلمان را غیرقابل قبول دانسته و بر این اساس، اظهارات آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور در خصوص تمایل آلمان به بهبود روابط خود با ترکیه را «عجیب» توصیف کرد.

وزیر اتحادیه اروپای ترکیه همچنین قوانین مربوط به «تعرفه های گمرکی یکسان» بین ترکیه و اتحادیه اروپا و اجرای آنها را منوط به عضویت کشورش در اتحادیه اروپا دانست.

عمر چلیک گفت که موقعیت ترکیه در اتحادیه اروپا را نباید به چشم یک مهمان دید بلکه نگاه ها به ترکیه باید به دیده یک میزبان باشد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: