مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی/ ۴

علی اصغر مونسان: غفلت از سرمایه عظیم گردشگری قابل گذشت نیست

کدخبر: 2111128

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید گردشگری را به عنوان یک اقتصاد مکمل به شهرهای مستعد بکشانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر مونسان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی در مراسم تودیع و معارفه روسای این سازمان ساماندهی اقامتگاه ها و مراکز گردشگری، تثبیت جایگاه ایران به عنوان محور گردشگری و رسیدگی به امکانات رفت و آمد دریایی و ... را مهم دانست و گفت: از این پس تمامی اجزای سازمان به انجام این امور موظف هستند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی باید دین خود به اقتصاد کشور را ادا کند. نقش گردشگری کشور در روند توسعه ملی را احیا می کنیم؛ زیرا معتقدیم که غفلت از سرمایه عظیم گردشگری قابل گذشت نیست.

مونسان اظهار داشت: از این پس مدیران باید مدیریت جهادی را در سازمان ترویج کنند. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید گردشگری را به عنوان یک اقتصاد مکمل به شهرهای مستعد بکشانیم.

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی با وجود نقش مؤثری که در اقتصاد مقاومتی دارد، هنوز جایگاه ثابتی در میان مردم ندارد. ما باید میراث فرهنگی را به مردم و جهانیان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد حریم امن برای اماکن فرهنگی و تاریخی ، فرهنگسازی در حفاظت و بهره برداری از میراث فرهنگی، استفاده از حمایت ها و ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، احیا و اجرای میراث فرهنگی جدید، بسته بندی نوین صنایع دستی، حرکت به سمت عرضه درخور محصولات صنایع دستی و ایجاد شهرهای جهانی صنایع دستی از برنامه هایی به حساب می آیند و در آینده نزدیک در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار می گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: