پوشش نامتعارف بانوان فضای جامعه را ناامن کرده است/ ورود بیش از ۲ میلیارد لباس قاچاق به کشور

کدخبر: 2111129

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: به کمک نیروی انتظامی با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک نامتعارف برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبر؛ ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک گفت: کارگروه مد و لباس تعریف مشخصی از لباس نامتعارف برای بانوان، آقایان و حتی کودکان و نوجوانان دارد که شاخص ها و مصداق های آن همواره به اعضای صنف پوشاک و عرضه کنندگان آن ابلاغ شده است.

وی افزود: از آنجا که مانتو در جامعه ما به عنوان حجاب استفاده می شود باید برخی مشخصه ها از جمله پوشیده بودن کامل (جلو باز نبودن)، تنگ و بدن نما نبودن و استفاده نشدن از پشت نوشته های ناهنجار را داشته باشد.

وی گفت: حجاب فقط مختص بانوان نیست اما از آنجا که در این زمینه با شکایات مختلفی از سوی عموم مردم مواجه هستیم این مورد در راس امور قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: باید در زمینه پوشاک اسلامی نوآوری هایی از سوی کارگروه مد صورت گیرد تا استفاده از آن برای مردم به خصوص بانوان جذاب تر شود.

وی همچنین اظهار داشت: پیگیری و ابلاغ این موضوع به اتحادیه ها و اصناف پوشاک باعث شده که تولید این گونه لباس های نامتعارف به مزون های خانگی کشیده شود که مسلما نظارت در این زمینه برای ما سخت تر شده است، بنابراین ما باید نظارت مان را روی مصرف کنندگان آن بیشتر کنیم تا جلوی ایجاد ناامنی در جامعه گرفته شود.

پوراحمدنژاد دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا نیز در گفتگوی تلفنی تصریح کرد: در کشور ما به ارزش 1/8 میلیارد دلار البسه وجود دارد که 5/2 میلیارد دلار آن از راه قاچاق تامین می شود. البته برخی از این البسه ها (متعارف یا غیر متعارف) به عنوان نمونه وارد کشور می شود و در مزون ها و تولیدی های غیرقانونی به تولید انبوه می رسند.

وی ادامه داد: تقریباً نیمی از البسه فروشان از مباحث قانونی پوشاک بی اطلاع هستند که همین عدم آگاهی آنان از ضوابط و قوانین منجر شده آنها مشمول اخطار شوند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا ادامه داد: بیشترین تخلفاتی که در حوزه پوشاک رخ می دهد، الصاق برند خارجی بر روی البسه داخلی است و تخلف دیگر، جعل برند و عدم انطباق فروش برند با مجوز کسب شده است. این پوشاک با برند معروف ولی کیفیت پایین و مبلغ بسیار بالا به مصرف کنندگان ارائه می شود که با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان زیرزمینی(غیرقانونی) که بدون مجوز در زمینه پوشاک فعالیت می کنند از طریق مرجع قضایی برخورد خواهد شد. اما مسلماً موفقیت در این کار مستلزم همکاری نیروی انتظامی ، مجموعه بارزسی اتحادیه و مجموعه اصناف است تا این مقوله خطیری که فرهنگ جامعه ما را هدف قرار داده کنترل شده و از رشد آن جلوگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: