مدیر شبکه پنج

«شب فیروزه‌ای» نیاز به ایده‌های خلاقانه دارد/ فصل دوم تا پایان تابستان ادامه دارد

کدخبر: 2111143

مدیر شبکه پنج سیما گفت:‌ برخی استان‌های گرمسیر، برای زمستان هم به ما پیشنهاد طراحی برنامه‌ای شبیه به «شب فیروزه‌ای» را داده‌اند، اما هدف گذاری این برنامه فقط برای تابستان است.

«مجید زین العابدین» مدیر شبکه پنج سیما در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره برنامه «شب فیروزه ای» گفت: پرونده ای که خبرگزاری فارس برای این برنامه نوشته بود را خواندم. هم نکاتی که درباره نقاط مثبت و منفی اشاره کرده بودید و هم نقدهایی که برخی کارشناسان حوزه رسانه نوشته بودند به نظرم درست بود.

وی ادامه داد: باید برای سال 97 آیتم و ایده های خلاقانه ای را برای برنامه در نظر بگیریم که «شب فیروزه ای» از یکنواختی دور شود.

** استودیو گریزی هدف اولیه مان بود

مدیر شبکه پنج سیما با اشاره به هدف های عمده این برنامه نیز بیان داشت: در این دو سال چند هدف عمده را طراحی کردیم که اول باید به اینها می رسیدیم و بعد سراغ هدف های دیگر می رفتیم. یکی از آنها استودیو گریزی بود. همین کار خیلی مشکلی است. وقتی شما برنامه ترکیبی را داخل استودیو طراحی می کنید، خیالتان راحت است که در استودیو بسته است و همه شرایط ایمن است، اما ما با آگاهی به این موضوع می خواستیم چنین سبکی را امتحان کنیم و هم کار میدانی را با حضور مردم تجربه کنیم که آنهم دشواری های خودش را دارد. حضور مردم در این برنامه در اختیار ما بوده و فقط ما می توانیم 5 هزار نفر جمعیت را در یک لوکیشن به نام تلویزیون جمهوری اسلامی ایران جمع می کنیم.

** همکاری مشترک با سیمای استان ها

وی ادامه داد: در وهله بعدی انجام کار مشترک با سیمای استان ها برایمان اولویت داشت. در این سالها کمتر پیش آمده بود که در رسانه کار مشترک تعاملی داشته باشیم و می خواستیم این مزیت را تثبیت کنیم.

زین العابدین افزود: تثبیت لوکیشن انحصاری برای سازمان یکی دیگر از اهدافمان بود. برخی از متولیان گردشگاه ها و مناطق تفریحی ما اعم از سازمان گردشگری شهرداری و ... بعضا برایشان سحت است تا لوکیشنی که ما می خواهیم را با همان مختصات درست کرده و در اختیارمان قرار دهند.

** رقابت با شبکه های ماهواره ای

مدیر شبکه پنج سیما عنوان داشت: ایجاد باور میان متولیان دستگاه های فرهنگی برای استفاده از لوکیشن های انحصاری که بدیل آنها در هیچ جایی وجود ندارند، نیز یکی دیگر از هدف هایمان بود. یعنی اگر بخواهیم با شبکه های ماهواره ای رقابت کنیم با طراحی داخل استودیو، رقابت مان شکل نمی گیرد. چون همان دکوری که ما می توانیم طراحی کنیم آنها هم می توانند طراحی کنند. اما شبکه های ماهوراه ای از بناهایی مثل تخت جمشید، قلعه فلک الافلاک و ... محرومند که هم بزرگترین مزیت ما است و هم مزیت انحصاری ما به شمار می رود.

وی ادامه داد: در اصل می خواستیم این موضوع و حضور حداکثری مردم در برنامه را به عنوان دو مزیت در «شب فیروزه ای» به رخ بکشیم.

** فصل دوم تا پایان تابستان ادامه دارد/ احتمال ادامه برنامه در زمستان در سیمای استان ها

این مدیر با اشاره به اینکه برنامه تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: این برنامه تابستانی است و احتمال زیاد تا پایان تابستان سری دوم آن تمام می شود. اما برخی استان های گرمسیر، برای زمستان هم به ما پیشنهاد طراحی چنین برنامه ای را دادند، منتهی هدف گذاری «شب فیروزه ای» برای تابستان است و امیدواریم برنامه ریزی هایمان معطوف به تابستان سال آینده شود.

وی در پایان افزود: تا پایان شهریور در استان همدان، قزوین، کردستان، تبریز و شهرکرد خواهیم بود که تا الان به جمع بندی کلی رسیدیم.

به گزارش فارس برنامه «شب فیروزه ای» هر شب با اجرای علی معصومی از شبکه پنج سیما و سیمای استان ها پخش می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: