بازتاب بازدید گردشگران آلمانی از حرم رضوی در یک خبرگزاری آلمانی

کدخبر: 2111150

در بخشی از این گزارش آمده است: مشهد هر ساله ۲۰ میلیون مسافر دارد و با مساحتی حدود ۶۰۰ هزار متر مربع بزرگترین مجموعه حرم و مسجد در جهان است، حتی بزرگتر از حرم کعبه در مکه و حرمین کربلاست.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، خبرگزاری ولت در مقاله ای به انتشار توصیف سفر یک گروه گردشگر آلمانی و بازدید آنها از حرم امام رضا(ع) در مشهد پرداخت.

در ابتدای این گزارش آمده است: مشهد بزرگترین مکان زیارتی ایران است و حتی افراد خارجی و غیر مسلمان نیز حق بازدید از آن را دارند. مشهد دومین شهر بزرگ ایران است و اهمیت آن به مقبره مردی بر می گردد که طبق روایات تاریخی اسلامی یکی از وارثان بی واسطه پیامبری اسلام است.

در ادامه این گزارش آمده که اهمیت دیگر مشهد به دلیل قرار گرفتن آن در نزدیکی جاده ابریشم است و در گذر زمان نقش مهمی در سلسله های تاریخی ایران داشته است.

نویسنده این مقاله می گوید: شیعیان حداقل یک بار در زندگی خود برای زیارت و دعا از این مکان دیدن می کنند. مشهد هر ساله 20 میلیون مسافر دارد و با مساحتی حدود 600 هزار متر مربع بزرگترین مجموعه حرم و مسجد در جهان است، حتی بزرگتر از حرم کعبه در مکه و حرمین کربلاست.

نویسنده با تأکید به اینکه غیر مسلمانان و خارجی ها نیز اجازه بازدید از آن را دارند، می نویسد: غیرمسلمانان هم دسترسی آزادی به این مکان دارند. نه تنها نگاه دشمنی به آنها وجود ندارد، بلکه شیعیان از اینکه غیر مسلمانان از اماکن آنها بازدید می کنند، خوشحال می شوند. برای افراد فرقی نمی کند که چه جایگاهی دارند. مهندسان، پزشکان، دانشجویان، کارگران و ... همه افراد سعی می کنند به حرم نزدیک شده و کاشی کاری های منقش به خطوط خوشنویسی را لمس کنند.

همچنین در این گزارش آمده است: گوشه ای مردی ایستاده و آرام به یاد واقعه کربلا در سال 680 میلادی گریه می کند. گوشه ای دیگر صدها فرش با کمک مردم پهن می شود تا روی آن بنشینند و با دقت بیشتری به کلمات و محتویات کتاب های دعا توجه کنند. احترام به شهیدان و ارج نهادن به آنها در ایران یک حاجت جمعی است.

ترجمه: رایزنی فرهنگی ایران در آلمان

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: