سناتور و فرمانده آمریکایی بر لزوم مذاکره به جای جنگ با کره شمالی تاکید کردند

کدخبر: 2111155

فرمانده نیروهای آمریکایی در شرق آسیا و یک سناتور آمریکایی در سئول گفتند جنگ شرایط شبه جزیره کره را بدتر کرده و مذاکره برای رفع تهدید کره شمالی لازم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگاری فارس، فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در اقیانوس آرام گفت استفاده از ابزار دیپلماسی علیه تهدید رو به رشد کره شمالی مهم تر از جنگ پیگشیرانه علیه اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دریادار هری هریس روز سه شنبه (امروز) در اوسان کره جنوبی در جمع خبرنگاران این اظهارات را بیان داشت.

همچنین یک سناتور آمریکایی امروز در سئول گفت که جنگ پیشگیرانه، تهدید اتمی کره شمالی را حل نمی کند و برعکس شرایط را بسیار بدتر خواهد کرد.

سناتور ادوارد مارکی در یک کنفرانس خبری در سئول گفت برای از بین بردن تنش های شبه جزیره کره نیاز به مذاکره وجود دارد و این تنها راه برای رسیدن به توافقی در راستای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره است.

وی افزود، باید گفت وگوی مستقیم با کره شمالی آغاز شود و افزود، باید تحریم های سخت تری علیه کره شمالی اعمال شود تا پیونگ یانگ را به میز مذاکره کشاند.

وی همچنین از چین که متحد اقتصادی کره شمالی است، درخواست کرد با ابزار اقتصادی اقدامات بیشتری برای پیشبرد این هدف و کشاندن کره شمالی به میز مذاکره انجام دهد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: