کماندوهای سوری پس از نابودی داعش عزام شرق ادلب خواهند شد

کدخبر: 2111157

یک کارشناس مسائل راهبردی میگوید که اعلام خبر اعزام کماندوهای سوری در واقع نشان میدهد که کفه ترازو در عملیاتهای میدانی به سود ارتش سوریه سنگین شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد عیسی» کارشناس سوری مسائل راهبردی تأکید کرد که اعلام حضور کماندوهای سوری و پخش ویدئوی برخی از عملیاتهای آنان در واقع اعلام رسمی یک تحول تاریخی [در بحران این کشور] است.

عیسی تصریح کرد که وضعیت پیش از اعلام خبر حضور کماندوها مانند وضعیت پس از اعلام نیست و در واقع کفه ترازو به سود ارتش سوریه سنگین شده است.

وبگاه خبری «سوریا الان» به نقل از این کارشناس گزارش داد که همه فکر میکردند که ارتش سوریه پس از 7 سال به پایان خواهد رسید، ولی اکنون میبینند که در حال تغییر ساختار است تا خود را با مأموریتهای آتی هماهنگ کند.

وی با بیان این مطلب افزود: آغاز جنگ سوریه در خیابانها بود و دشمن مشخص نبود؛ زیرا شخصی در خیابان در میان مردم راه میرفت و ناگهان سلاح را بیرون می آورد و تیراندازی میکرد، ولی اکنون ساختار دشمن تغییر کرده و به ارتشهای نظامی بدل شده است که جنگنده ها، موشکها و انواع سلاح از آن حمایت میکند. در نتیجه ماهیت و تاکتیک جنگ تغییر کرده است. از این روی باید تاکتیکی را در موازات این تغییرات در پیش گرفت.

عیسی همچنین خاطر نشان کرد که جنگ سوریه پیش از اینکه حضور این نیروها اعلام شود، خطوط برخورد مشخصی با دشمن نداشت و پس از اینکه بعد بین المللی، منطقه ای و عربی به خود گرفت، «باید نیروهای ویژه خود را عملا توسعه میدادیم».

وی در پایان پیش بینی کرد که این نیروها نقش مهمی ایفا خواهند کرد؛ زیرا عملیات نظامی آتی به صورت هلی برن و در مساحتهای گسترده ای و عملیات محاصره در عمق خواهد بود تا نیروهای دشمن به بخشهای کوچکتری تبدیل و سپس نابود شوند. بدین ترتیب با این نیروها داعش در منطقه شرقی از بین خواهد رفت وسپس به ادلب خواهند رفت.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: