متهم شدن یک مشاور ترامپ به پنهانکاری درباره عضویت در یک گروه نئونازی

کدخبر: 2111168

سه سناتور آمریکایی از کاخ سفید خواستند تایید کند مشاور امور ضدتروریسم رئیس‌جمهور آمریکا به سبب پنهانکاری درباره عضویت در یک گروه نژداپرستی مورد تحقیقات جنایی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سه عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه از مقامات ارشد کاخ سفید خواستند تایید کنند که آیا سبسشن گورکا، مشاور امور ضدتروریسم کاخ سفید ، به دلیل افشای نکردن عضویت در یک گروه نئونازی مجارستانی مورد تحقیقات جنایی قرار گرفته است یا خیر.

دیک دوربین، ریچارد بلومنتال و بنجامین کاردین در نامه خود به مقامات کاخ سفید نوشتند: «آقای گورکا به عنوان مشاور ارشد امور ضدتروریسم در یک موقعیت دارای اهمیت بالا و مربوط به اعتماد عمومی مردم قرار دارد. مردم آمریکا حق دارند بدانند که آیا مقامات کاخ سفید تحت تحقیقات جنایی قرار دارند یا خیر.»

آن ها اعلام کردند این نامه پیرو نامه دیگری که ماه مارس به کاخ سفید ارسال شد و در آن از مقامات دولت خواسته شده بود که تایید کنند آیا گورکا درباره چگونگی کسب شهروندی و تابعیت آمریکا پنهانکاری کرده است یا خیر، نوشته شده است.

این سه سناتور در نامه روز دوشنبه خود نوشتند: «گورکا بنابر گزارش ها عضویت خود را در گروه نئونازی ویتِزی رند، یک سازمان راست گرای ضدیهودی مجارستانی، در زمان درخواست شهروندی آمریکا پنهان کرده بود.»

مقامات کاخ سفید تاکنون به این درخواست پاسخ نداده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: