نظرسنجی: ۹ درصد آمریکایی‌ها حامی دیدگاه برتری سفیدپوستان هستند

کدخبر: 2111170

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، ۹ درصد از مردم آمریکا دیدگاه‌های نژادپرستانه یا برتری نژاد سفید را قابل قبول می‌دانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هیل، نتایج نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی -که روز دوشنبه منتشر شد- نشان می دهد ۹ درصد از مردم آمریکا، دیدگاه های نئونازی یا برتری نژاد سفید را قابل قبول می دانند.

بر اساس این نظرسنجی، بیشتر آمریکایی ها یعنی ۸۳ درصد دیدگاه های نئونازی را غیرقابل قبول می دانند.

همچنین ۳۹درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند گروه راست افراطی «آلترناتیو راست»، دیدگاه های برترپنداری نژاد سفید نئونازی ها را دارد و ۲۱ درصد دیگر چنین گمانی ندارند. ۳۹ درصد دیگر هم عقیده ای در این باره نداشته اند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد بیشتر مردم آمریکا یعنی ۵۶ درصد، واکنش ترامپ به خشونت های شارلوتسویل را تایید نمی کنند. در پی خشونت های شارلوتسویل، ترامپ دو طرف درگیری را سرزنش کرد و گفت: در میان کسانی (نژادپرستانی) که به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت لی (از فرماندهان جنوبی ها در جنگ داخلی آمریکا) معترض بودند، انسان های خیلی خوبی نیز وجود دارند.

این نظرسنجی از ۱۶ تا ۲۰ اوت به صورت تلفنی و با شرکت ۱۰۱۴ تن در سراسر آمریکا و با خطای منفی و مثبت ۳ و نیم درصد انجام گرفته است.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می شود که کاخ سفید تلاش می کند تبعات سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را در پی تظاهرات نژادپرستان در ایالت ویرجینیا، که یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت، جبران کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: