بهای نفت افزایش یافت/ طلا ارزان شد

کدخبر: 2111171

کاهش ذخایر نفت خام آمریکا باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال وجود نشانه هایی از کاهش تولید نفت بخصوص در آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با ۱۲ سنت افزایش، به ۵۱ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۱۵ سنت افزایش، ۴۷ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته های گذشته به شدت کاهش یافته است. این ذخایر از زمان اوج خود در ماه مارس سال جاری میلادی با حدود ۱۳ درصد کاهش به ۴۶۶.۵ میلیون بشکه رسیده است.

همچنین با وجود اینکه سطح تولید نفت خام آمریکا به ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است و این رقم بالاترین سطح از ژوئیه ۲۰۱۵ محسوب می شود، کارشناسان اعلام کردند که رشد تولید آمریکا به زودی کاهش خواهد یافت؛ زیرا شرکت های انرژی آمریکایی در حال کاهش تعداد سکو های حفاری خود هستند.

به نظر می رسد این کاهش رشد سطح تولید آمریکا خبر خوشی برای سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) باشد و به افزایش بهای نفت منجر شود. کشور های عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق نفتی کاهش روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت را تا مارس ۲۰۱۸ تمدید کنند.

به دنبال ثبات در ارزش دلار و انتظار بازار برای برگزاری نشست سالانه بانک مرکزی در اواخر این هفته در منطقه «جکسون هول» آمریکا، بهای طلا با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۹۵.۳۰ دلار رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: