پاکستان: ارتش علیه شبکه حقانی وارد عمل شده است

کدخبر: 2111187

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: پاکستان علیه تمام شبه نظامیان افراطی ازجمله شبکه حقانی وارد عمل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: در پاکستان هیچ گونه مخفیگاه تروریست‌ها وجود ندارد. ما علیه تمام تروریست‌ها از جمله شبکه حقانی عملیات خود را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: این مساله با ژنرال جوزف ووتل، رییس فرماندهی مرکزی آمریکا در جریان سفرش به پاکستان مورد گفت‌وگو قرار گرفته است.

چند روز گذشته رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در حالی به پاکستان رفت که روابط دو کشور به دلیل اقدام واشنگتن در راستای بازنگری در روابطش با اسلام‌آباد، چندان گرم نیست .

روابط میان پاکستان و آمریکا از زمان بررسی‌های صورت گرفته توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده برای ارائه یک استراتژی جدید درباره ادامه نبرد در افغانستان و سطح اعزام نیرو به این کشور و نیز نقش احتمالی پاکستان در تنش‌ها در افغانستان، زیر ذره‌بین قرار گرفته است .

با این حال این مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت: همکاری نظامی و همچنین همکاری بیشتر با پاکستان بسیار اهمیت دارد و ما عمیقا به این همکاری تمایل داریم .

مقام‌های آمریکایی می‌گویند طالبان افغانستان مورد حمایت عناصری در ارتش پاکستان و نیروهای اطلاعاتی این کشور است؛ اتهامی که دولت اسلام آباد آن را رد می‌کند .

در این میان سخنگوی ارتش پاکستان، اسلام آباد هر آنچه که برای منافع ملی کشور لازم است، انجام می دهد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: