دریادار آمریکایی راه حل دیپلماتیک را برای حل بحران کره شمالی توصیه کرد

کدخبر: 2111189

فرمانده واحد فرماندهی اقیانوسیه ارتش آمریکا امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی در کره‌ جنوبی تاکید کرد که در مناقشه کره شمالی به جای صحبت از حمله پیشگیرانه در قبال اقدامات پیونگ یانگ بهتر است از دیپلماسی برای مقابله با تهدید موشکی کره شمالی استفاده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دریادار هری هریس، فرمانده واحد فرماندهی اقیانوسیه ارتش آمریکا به کره‌ جنوبی سفر کرده تا بر اجرای رزمایش‌های مشترک سالانه دو کشور که از نظر کره شمالی گامی به سوی یک جنگ هسته‌ای است، نظارت کند.

هریس به خبرنگاران در یک پایگاه هوایی آمریکا در کره‌ جنوبی در حومه شهر سئول گفت: ما امیدوار هستیم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با استفاده از راه‌حل‌های دیپلماتیک چالش ایجاد شده از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را برطرف کنیم.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه کدام اقدامات کره شمالی ممکن است سبب حمله پیشگیرانه آمریکا شود، تاکید کرد: دیپلماسی مهمترین نقطه آغاز در پاسخ به تهدید کره شمالی است.

وی افزود: از نقطه نظر یک چارچوب زمانی این کار عاقلانه‌ای نیست که من با شما درباره این تله‌ها از قبل صحبت کنم. اگر ما چنین کاری کنیم دیگر نمی‌توان اسم آن را راهبرد نظامی گذاشت.

این در حالی است که از روز دوشنبه آمریکا و کره‌ جنوبی رزمایش سالانه مشترکشان مشهور به نگهبان آزادی اولچی را که به گفته آنها تنها هدفش تقویت دفاعی بوده نه افزایش تنش در شبه جزیره کره، آغاز کرده‌اند.

این رزمایش قرار است با حضور ده‌ها هزار سرباز و با به کارگیری شبیه‌سازی‌های کامپیوتری به منظور آمادگی برای جنگ با کره شمالی اجرا شده و تا تاریخ 31 اوت ادامه پیدا کند.

یک سخنگوی ارتش کره شمالی در اظهاراتی آمریکا را تهدید به تلافی نسبت به آماده کردن حمله پیشگیرانه و جنگ تجاوزکارانه با بهانه کردن این رزمایش کرد.

این سخنگو که نامش فاش نشده به خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: آمریکا مسئول کامل تبعات فاجعه بار یک چنین مانورهای جنگی تجاوزگرانه و بی محابا بوده چراکه دست به انتخاب یک رویارویی نظامی زده است.

هریس همچنین به خبرنگاران گفت: اعلام وقفه عملیاتی در فعالیت‌های نیروی دریایی آمریکا در جهان تاثیری بر قابلیت آن برای دفاع از کره‌ جنوبی نخواهد گذاشت.

این وقفه بعد از برخورد ناو آمریکایی با یک نفت کش در آب‌های سنگاپور و مالزی در روز دوشنبه اعلام شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: