زمزمه اتحاد شاخه‌های جداشده حزب متحده قومی همزمان با نزدیک شدن انتخابات پاکستان

کدخبر: 2111362

در حالی که اختلافات فراوان میان سران حزب متحده قومی باعث چند شاخه شدن آن شده بود به نظر می‌رسد وحدت آنها برای شرکت در انتخابات پیش رو دور از ذهن نباشد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز «شرمیلا فاروقی» سیاستمدار حزب مردم پاکستان طی سخنرانی خود در جمع طرفداران حزب متحده قومی اعلام کرد برای شرکت قوی در انتخابات سال آینده و تامین امنیت کراچی لازم است شاخه های مختلف حزب متحده از پاکستان و لندن و حتی حزب پاک سرزمین متحد شده و نمایندگانی واحد در انتخابات داشته باشند.

وی تصریح کرد: تمام این احزاب در اصل یکی هستند و دلیلی و جود ندارد که اتحادشان خدشه دار شود.

شرمیلا فاروقی افزود: ما در تلاش هستیم تا آینده ای بهتر برای کراچی رقم بزنیم و این جز با اتحاد احزاب به وجود نخواهد آمد.

به نظر می رسد حزب مردم در تلاش است تا با جذب آرا متفرق حزب متحده که به دلایل مختلف قدرت خود را در کراچی از دست داده است، پیروزی خود در شهر کراچی را برای انتخابات سال 2018 قطعی کند.

کراچی بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر پاکستان می باشد که رقابت سنتی بین دو حزب مردم و حزب متحده همیشه در آن وجود داشته است.

تضعیف شدن حزب متحده و چند بخش شدن آن در سال 2016 باعث شده تا این حزب امیدش برای پیروزی در انتخابات سال آینده را از دست بدهد.

احزاب بزرگ پاکستان نظیر حزب مردم و تحریک انصاف نیز با علم به همین نکته به شدت در تلاش هستند تا آرا حزب متحده را به سوی خود جذب کنند.

در روزهای گذشته نمایندگانی از حزب متحده در دبی با ژنرال مشرف دیدار کرده واعلام کرده بودند که در انتخابات سال آینده از وی حمایت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: