تا ساعاتی دیگر؛

متهمان حملات مرگبار بارسلون در برابر دادگاه حاضر می‌شوند

کدخبر: 2111373

۴ مظنون به دست داشتن در حملات مرگبار هفته گذشته در بارسلون اسپانیا تا ساعاتی دیگر در دادگاهی در مادرید حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، ۴ نفر از مظنونان دست داشتن در حملات مرگبار هفته گذشته در بارسلون اسپانیا تا ساعاتی دیگر برای نخستین بار در ارتباط با این حملات در دادگاهی در مادرید حضور خواهند یافت.

بر این اساس، انتظار می‌رود دادگاه رسما آنان را به عضویت و همکاری با گروه تروریستی و ارتباط با قتل متهم کند و پیگرد قانونی آنان را به جریان اندازد.

این در حالیست که روز گذشته پلیس منطقه کاتالونیا اعلام کرد که یونس ابویعقوب، عامل اصلی کشتار هفته گذشته در بارسلون به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شده است. به گفته پلیس، ابویعقوب فردی بود که با راندن یک خودرو به میان جمعیت در شهر بارسلون، ۱۳ نفر را کشت و بیش از ۸۰ نفر را زخمی کرد.

لازم به ذکر است، شهر «بارسلونا» اسپانیا چند روز پیش شاهد حادثه تروریستی بود که به قیمت جان ۱۳ نفر و جراحت تعداد زیادی از افراد این شهر تمام شد.

حمله با خودرو به قدری شایع شده که دامنه آن از تروریسم بین المللی به تروریسم داخلی گسترش یافته تا آنجا که هفته گذشته، یک نژادپرست آمریکایی با راندن خودرو شخصی خود به داخل جمعیت، یک نفر را در شهر «شارلوتسویل» ایالت «ویرجینیا» کشت و ۱۳ نفر دیگر را نیز مجروح کرد.

گفتنی است استرالیا با خطر بازگشت تروریست های خارجی که برای کمک به داعش به خاورمیانه رفته اند، روبرو است و احتمال حمله افراد وابسته به این گروه تروریستی که از آنها با عنوان «گرگ های تنها» تعبیر می شود، زیاد است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: