سناتور جان مک‌کین:

تاخیر در اعلام استراتژی جدید آمریکا موجب پیشرفت طالبان شده بود

کدخبر: 2111375

سناتور جنگ‌طلب و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: تاخیر در تعیین استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان موجب پیشرفت‌های طالبان در این کشور شده بود اما اکنون واشنگتن در مسیر درستی قرار گرفته است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا و سناتور جنگ طلب جمهوریخواه که به دونالد ترامپ فشار وارد می کرد تا با اعزام سربازان بیشتر به افغانستان آتش جنگ را تشدید کند از اعلام استراتژی جدید واشنگتن استقبال کرد.

این سناتور ارشد جمهوریخواه ضمن استقبال از تصمیم ترامپ گفت که رئیس جمهور آمریکا گام بزرگی را در مسیر درست برداشته است اما تاخیر در تعیین استراتژی واشنگتن در افغانستان باعث پیشرفت های خطرناک طالبان در این کشور شده بود.

وی استراتژی جدید واشنگتن را رضایت بخش دانست زیرا به گفته او استراتژی جدید از راهبرد دولت اوباما که شکست گروه های تروریستی در افغانستان را به حالت تعلیق درآورده بود متفاوت است.

مک کین اظهار داشت: ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان از وقوع حمله دیگری مشابه یازده ستامبر جلوگیری خواهد کرد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تصریح کرد که استراتژی جدید واشنگتن بر خلاف دوره اوباما بر اساس زمان بندی خاص تدوین نشده بلکه وابسته به شرایط امنیتی در افغانستان است.

«مایک تونر» از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا نیز ضمن حمایت از راهبرد جدید واشنگتن گفت: دونالد ترامپ روشن ساخت که در زودترین فرصت ممکن به کمک نیروهای ارتش در افغانستان می شتابد.

اما برخی از اعضای کنگره بار دیگر با طرح ترامپ برای تشدید جنگ در افغانستان مخالفت کردند و از حکومت آمریکا خواستند تا بار دیگر موضوع ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را در مجلس نمایندگان به رای بگذارند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: