مستندی درباره چهره معاند انقلاب ساخته می‌شود

کدخبر: 2111400

عبدالکریم سروش از جمله افرادی است که در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب، مسئولیت‌های مهمی داشته است اما در ادامه با رفتن به آمریکا به یکی از معاندان انقلاب تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی خالقی، از مستندسازان کشور درباره اثر جدیدش گفت: مشغول ساخت مستندی در مورد عبدالکریم سروش هستم که در مراحل پایانی خود قرار دارد و تمامی مراحل تولید آن انجام شده و در حال حاضر منتظر تصاویر آرشیوی هستیم تا کار نهایی شده و آماده پخش شود البته در این مورد، هنوز اقدام به زمان گیری نکردیم و این موضوع هنوز مشخص نیست.

خالقی اضافه کرد: این مستند روایت کننده زندگی سیاسی عبدالکریم سروش و تحولاتی است که او در طول دوره زندگی خود دیده، در این مستند در کنار پرداختن به زندگی شخصی و سیاسی او به دلایل رفتن او از ایران هم پرداخته شده است.

این مستندساز یادآور شد: عبدالکریم سروش جزء افرادی بود که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت هایی داشته، از جمله عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است؛ او از متفکران قابل اتکا دوران معاصر ایران و نویسنده کتاب های متعددی بوده است.

وی متذکر شد: برخی از آثار او در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مورد توجه امام خمینی (ره) قرار گرفته بود و حتی امام تعدادی از آثار او را مطالعه کرده بود؛ او در پاریس به دیدار امام خمینی (ره) رفته بود و نقش مهمی هم در تحولات فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دارد.

این کارگردان در پایان سخنان خود تصریح کرد: عبدالکریم سروش همانند ابوالحسن بنی صدر از قطار انقلاب پیاده شده و به یک نیروی معاند و ضد انقلاب اسلامی تبدیل می شود. امیدوار هستم مستندی که درباره او می سازم در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا کرده و نمایش داده شود.

گفتنی است محمدمهدی خالقی در دوره گذشته جشنواره عمار با پنج ثر حاضر شده بود که توانست با مستند «آهنگر»، فانوس این جشنواره را از آن خود کند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: