لغو قراردادهای تبلیغاتی ۲۶۰۰ شرکت با سایت راستگرای افراطی «بریت‌بارت نیوز»

کدخبر: 2111440

ایندیپندنت در مطلبی نوشت در ماههای اخیر، حدود ۲۶۰۰ شرکت قراردادهای تبلیغاتی خود را با سایت راستگرای «بریت‌بارت نیوز»، که مدیریت اجرایی آن برعهده استیو بنن است، لغو کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ایندیپندنت در مطلبی نوشت در ماههای اخیر، بیش از 2500 شرکت قراردادهای تبلیغاتی خود را با سایت راستگرای افراطی «بریت بارت نیوز»، که مدیریت اجرایی آن برعهده استیو بنن، استراتژیست اخراجی کاخ سفید است، لغو کرده اند. این موضع بیانگر قدرت روزافزون پویش مردمی برای تحریم این رسانه افراطی است.

گروه «غول های خفته» که هدف آن متقاعد کردن شرکت ها به قطع روابط (تجاری) با رسانه های طرفدار نژادپرستی و تبعیض جنسیتی است، در پیامی توییتری اعلام کرد شمار شرکت های تبلیغاتی که تبلیغات خود را از سایت افراطی بریت بارت حذف کرده اند، تقریباً به 2600 شرکت می رسد.

بریت بارت نیوز در پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور نقشی تعیین کننده داشت. میلو یانوپولوس، یکی از سردبیران ارشد این سایت افراطی، ماه فوریه گذشته، به سبب مواضع جنجالی اش درباره کودک آزاری وادار به استعفا شد.

استیو بنن روز جمعه و پس از اخراج از کاخ سفید، مجدداً عهده دار مدیریت اجرایی بریت بارت نیوز شد. پس از آنکه ترامپ بنن را به سمت مشاور ویژه و استراتژیست ارشد خود منصوب کرد، او از مدیریت بریت بارت کناره گیری کرد.

استراتژیست اخراجی کاخ سفید در بسیاری از تصمیم گیری های جنجالی ترامپ -از جمله فرمان ضد مهاجرتی او علیه شش کشور با جمعیت غالباً مسلمان- نقش داشت.

بنن پس از برکناری در گفتگو با واشنگتن پست گفت: «هیچ کدام از دولت های آمریکا در طول تاریخ درباره خط مشی کاخ سفید تا این حد دچار تفرقه نبوده اند». وی افزود در این میان، اقدامات ترامپ با دستور کار کنگره آمریکا که بیشتر به اولویت های جمهوری خواهان اهمیت می دهد تا وعده های انتخاباتی ترامپ، سرکوب شده است.

او همچنین در گفتگو با ویکی استاندارد اظهار داشت: «ریاست جمهوری دونالد ترامپ که برای آن جنگیدیم و پیروز هم شدیم، تمام شد. اکنون همه نوع مشکلی بوجود خواهد آمد؛ روزهای خوب و بد سپری خواهد شد؛ اما این ریاست جمهوری دیگر رو به پایان است».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: