رایزنی معاون ظریف و نخست وزیر لبنان پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه

کدخبر: 2111451

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه در دومین روز از سفر خود به لبنان با سعد حریری نخست وزیر لبنان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه و لبنان گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا ،حسین جابری انصاری در این دیدار با ابلاغ سلام معاون اول رییس جمهور و وزیر امور خارجه به نخست وزیر لبنان و اشاره به آغاز به کار دولت جدید دکتر روحانی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان در مرحله جدید تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه همچنین گفتگو، تفاهم و شراکت سیاسی را راه حل خروج از بحرانهای منطقه ای دانست و لبنان را نمونه خوبی از توافق ملی و همزیستی داخلی برشمرد.

سعد حریری نیز در این دیدار با ابلاغ سلام خود به آقایان روحانی، جهانگیری و ظریف، نسبت به تحکیم و تقویت روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی گفتگو، همکاری و مشارکت میان جهات مختلف سیاسی لبنان را دلیل اصلی دستاوردهای اخیر دولت لبنان برشمرد و افزود: ما مصمم هستیم این رویکرد را ادامه دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: دو خطر رژیم صهیونیستی و تروریسم، لبنان و منطقه را تهدید می کند.

جابری انصاری نیز با تایید این دو خطر برای لبنان و منطقه اظهارکرد: این دو تهدید، زمینه مشترکی برای گسترش روابط دو کشور و همکاری های منطقه ای است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: