حسین کاج:

سرود ملی صنایع دستی مجدد فرصت اجرا می یابد/ نواختن آهنگ «زندگی»

کدخبر: 2111518

به گفته آهنگساز سرود ملی صنایع دستی ایران، این قطعه ملی دوباره فرصت اجرا پیدا می‌کند.

حسین کاج آهنگساز سرود ملی صنایع دستی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: به زودی آلبوم «جان سوزان» با اشعار و ملودی های محمد صادقی، تنظیم بنده و میلاد موحدی و خوانندگی اسحاق انور منتشر می شود. «جان سوزان» در دو بخش ابوعطا و بیات اصفهان ساخته شده که تنظیم بخش ابوعطا برعهده من بوده و بخش بیات اصفهان را میلاد موحدی تنظیم کرده است. در هر بخش این آلبوم دو تصنیف و یک ساز و آواز وجود دارد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مراحل تولید «جان سوزان» ۹ سال قبل انجام شد اما بنا به دلایلی در استودیو معلق ماند و منتشر نشد تا اینکه سرانجام طی چند ماه گذشته کار مجدد به جریان افتاد و مراحل نهایی آن پایان پذیرفت.

کاج درباره آهنگسازی سرود ملی صنایع دستی نیز توضیح داد: سرود ملی صنایع دستی ایران سال ۸۹ به سفارش سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان «میراث عشق» با شعری از زنده یاد افشین یداللهی، آهنگسازی و رهبری ارکستر من و خوانندگی علی مینوسپهر توسط ارکستر سمفونیک با همراهی گروه کُر و سازهای ایرانی تولید و ضبط شد که خوشبختانه مورد توجه علاقه مندان موسیقی ایرانی و شرکت کنندگان در همایش تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی نیز قرار گرفت. ما دوست داشتیم این کار که انصافا تلاش های زیادی برای ضبط و تولید آن انجام گرفته بیشتر عرضه شود که خوشبختانه همین چند وقت پیش از سازمان میراث فرهنگی با من تماس گرفتند و پیشنهاد دادند که این قطعه یک بار دیگر در قالب اجرای صحنه ای به مخاطبان عرضه شود که امیدوارم طی روزهای آینده بتوانیم به نتیجه قطعی برسیم.

این آهنگساز با اعلام اینکه «میراث عشق» در دستگاه چهارگاه نوشته و با اجرای ارکستر سمفونیک با همراهی گروه کر و سازهای ایرانی اجرا شده است، توضیح داد: من همواره تلاش می کنم با تکیه بر سرمایه های ملی و گنجینه ارزشمند موسیقی، ارزش‌های ملی و آیین های مذهبی را به درستی معرفی کنم که در همین مسیر مشغول نهایی کردن یک سوئیت سمفونی در قالب آلبومی به نام «زندگی» هستم که سال ها پیش توسط عباس علوی نوشته شده و در برگیرنده فضایی با تم ایرانی است که با تلفیقی از سازهای ایرانی و غربی تا یک ماه آینده آماده عرضه به بازار موسیقی است.

کاج در پایان گفت: آلبوم «زندگی» به لحاظ فرم و تکنیک آهنگسازی پیرو موسیقی کلاسیک جهانی است اما در دل خود تم‌هایی با رنگ‌مایه ایرانی دارد که تصور می کنم می تواند مورد توجه دوستداران موسیقی قرار بگیرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: