با اعلام آمار ۸۲.۸ درصدی تماشای تلویزیون

رییس صدا و سیما: از این پس نویسندگان قبل از تولید دستمزد می‌گیرند

کدخبر: 2111519

رییس رسانه ملی در نشستی با فیلمنامه نویسان فیلم ها و سریال ها بیان کرد که از این پس دستمزد نویسندگان قبل از شروع تولید پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت سیما، روز گذشته ۳۱ مرداد در نشستی با فیلمنامه‌نویسان مجموعه های تلویزیونی، عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما و مرتضی میرباقری معاون سیما به مباحثی پیرامون فیلمنامه نویسی پرداختند.

علی‌عسکری ضمن اشاره به تاریخ ایران و تلاش غرب از دوره قاجاریه تا امروز برای اضمحلال و استحاله فرهنگ ایران، فیلمنامه‌نویسان را قهرمانان عرصه مبارزه با نفوذ فرهنگی غرب دانست.

وی در پاسخ به نکات مطرح شده از سوی فیلمنامه‌نویسان گفت: اگر شما نبودید در جنگ نابرابر نمی‌توانستیم دوام بیاوریم. به گفته علی‌عسکری، در مقابل غرب که به فناوری مجهز است و در فضایی که ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان علیه ایران برنامه پخش می‌کنند و ۴۵ شبکه فقط فیلم و سریال برای فارسی‌زبانان نمایش می‌دهند، حفظ مخاطب تلویزیون معجزه‌ای است که با کمک فیلمنامه‌نویسان رخ داده است.

وی ضمن ارجاع به سخنان مقام معظم رهبری درباره جنگ نمایان دنیا که رسانه‌ای، فرهنگی و شناختی است، کار نویسندگان را ارزشمند دانست و گفت: سریال‌های تلویزیونی با ۸۰ درصد مخاطب جزو تاثیرگذارترین برنامه‌های سازمان صداوسیما هستند و فیلمنامه‌نویسان نیز از اعضای موثر خانواده رسانه ملی تلقی می‌شوند.

فضای مجازی متعلق به بیگانگان است

رییس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنانش فناوری شبکه‌ای، اینترنت و فضای مجازی را متعلق به آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم دانست و تاکید کرد: حتی کشورهایی مانند چین و روسیه نیز در مقوله مدیریت اینترنت اجازه ورود ندارند.

وی افزود: با همکاری شما فیلمنامه‌نویسان و سریال‌هایی که براساس نوشته‌هایتان خلق شده در جنگ نابرابر خودمان را حفظ کردیم.

۸۲.۸ درصد مردم تلویزیون می‌بینند و این شبیه به یک معجزه است

رییس رسانه ملی تاکید کرد: ۸۲.۸ درصد مردم تلویزیون می‌بینند و این شبیه به یک معجزه است.

علی‌عسکری با اشاره به این‌که ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است، تصریح کرد: غرب جرات حمله نظامی به ایران را ندارد، یک بار قبلا این کار را امتحان کرده و موفق نبوده و حالا در تلاش است به کمک رسانه‌ها، جامعه ایرانی را به سمت استحاله سوق دهد.

از این پس دستمزد نویسندگان قبل از شروع تولید پرداخت خواهد شد

رییس رسانه ملی با تاکید بر این نکته که کیفیت، سقف ندارد، اعلام کرد: از این پس دستمزد نویسندگان قبل از شروع تولید پرداخت خواهد شد. ما برای هر نوع حمایتی آماده هستیم و از هیچ تلاشی برای کار بهتر و حمایت از فیلمنامه‌نویسان فروگذار نخواهیم کرد.

در ادامه مراسم، مرتضی میرباقری معاون سیما نیز در این نشست خطاب به فیلمنامه‌نویسان گفت: ما در جریان تمام مشکلات اجتماعی جامعه هستیم. صد نفر در طول سه سال تمام مسایل اجتماعی ایران را برای ما تحلیل کردند و ما سرنخ‌ها را در اختیار مدیران گروه فیلم و سریال قرار داده‌ایم.

معاون سیما در ادامه اشاره کرد: زمانی ۱۵۰۰ هنرمند فعال در تلویزیون کار می‌کردند و هفت سریال در حال تولید بود اما خوشبختانه حالا هزاران نفر فعال هستند و بسیاری از باکس‌های سریال در آنتن تلویزیون احیا شده است.

میزان مخاطبان تلویزیون ممکن است یک یا دو درصد خطا داشته باشد

میرباقری در پاسخ به کسانی که معتقدند تلویزیون مخاطبش را از دست داده است، اعلام کرد: تعداد بینندگان براساس نمونه‌گیری مرکز تحقیقات صدا و سیما اعلام می‌شود. این مرکز بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و تحقیقاتش را برمبنای نمونه‌گیری از ۳۱ مرکز استان و ۴۲۰ شهرستان ایران اعلام می‌کند. در این نمونه‌گیری‌ها هم روش نمونه‌گیری و هم روش بررسی کاملا مشخص است. بنابراین رقمی که از میزان مخاطبان تلویزیون اعلام می‌کنیم در نهایت ممکن است یکی دو درصد خطا داشته باشد. در این مورد نمی‌توان به برداشت‌های عینی و شهودی از اطراف اعتماد کرد.

داوود میرباقری، رضا بهبهانی‌نیا، فرهاد توحیدی، سروش صحت، محسن دامادی، حجت قاسم‌زاده اصل، سعید جلالی، مجتبی راعی، محمد میرکیانی، خشایار الوند و ... ازجمله نویسندگانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: