نخستین رمان منصور علیمرادی برای نوجوانان منتشر شد

کدخبر: 2111521

انتشارات هوپا به تازگی کتاب «ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده» را به نویسندگی منصور علیمرادی برای نوجوانان منتشر کرده؛ این کتاب طنزآمیز، نخستین اثر این نویسنده برای نوجوانان است.

منصور علیمرادی، در گفتگو با خبرنگار مهر به فضای داستان این کتاب اشاره و بیان کرد: این کتاب در فضای مناطق جنوبی کشور می گذرد و روایتگر یک داستان ماجراجویانه‌ بسیار خنده دار است که حتی بزرگ‌ترها هم با خواندن آن سرگرم می‌شوند. داستان در مورد دو نوجوان عشایری شیطان و بازیگوش است که عاشق دوچرخه هستند و دست به ماجراجویی‌های جذابی در یک شهر کوچک می زنند.

به گفته نویسنده «ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده»، در این کتاب نه خبری از اشباح ترسناک و دیو تک‌شاخ هست و نه اثری از جن و پری و اسب بالدار، ولی داستان «عَلو» و «داوود» شما را از خنده روده‌بُر می‌کند. این دو نوجوان عاشق دوچرخه‌سواری هستند، همین‌طور عاشق ساندویچ. اما نه دوچرخه‌سواری بلدند، نه پولی برای خریدن ساندویچ دارند. زنگ تفریح که می‌شود، دزدکی دوچرخه «امیرو»، بچه‌شرّ کلاس را برمی‌دارند و می‌زنند به چاک، باید «ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده» را بخوانید تا ببینید که علو چه پدیده‌ای است.

علیمرادی در پاسخ به این که چرا در این کتاب به طنز روی آورده گفت: من پیش از این هم داستان طنزآمیز نوشته بودم؛ حتی سه سال پیاپی، نفر اول طنز شدم و تصور می کنم با زبان طنزآمیز می توان بهتر و آسان تر با مخاطب ارتباط برقرار کرد و از موضوعات جدی بسیار با او سخن گفت.

«ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده»، نخستین اثر علیمرادی برای نوجوانان است. از این نویسنده، پیش از این در حوزه داستان آثار موفقی همچون «تاریک ماه» از سوی نشر روزنه، «زیبای هلیل» و «نام دیگرش باد است سینیور» در نشر نون منتشر شده است. علاوه بر کتاب هایی در حوزه شعر و داستان، آثار پژوهشی معتبری همچون «افسانه های مردمان حوزه هلیل رود، فرهنگ بزرگ ضرب المثل ها، لیکوهای رودبار جنوب، اشعار و ترانه های شفاهی مردم جنوب» از علیمرادی که تا کنون جوایز بسیاری را از جشنواره های معتبر کشوری در سه حوزه ی داستان، شعر و پژوهش در فرهنگ عامه از آن خود کرده است.

انتشارات هوپا کتاب «ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده» از منصور علیمرادی را در قالب ۱۲۵ صفحه با شمارگان هزار نسخه، به بهای ۱۲۵۰۰ تومان منتشر کرده و این کتاب، جمعه، سوم شهریور، ساعت ۱۸ با حضور نویسنده و حجت بداغی در کتاب فروشی انتشارات علمی و فرهنگی به نشانی میدان هفت تیر، ابتدای خیابان کریمخان، نرسیده به خردمند شمالی، شماره ۱۳ نقد می شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: