وال استریت ژورنال:

شمار واقعی نظامیان آمریکایی در افغانستان چقدر است؟

کدخبر: 2111633

رسانه آمریکایی «وال استریت ژورنال» فاش کرد که شمار نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان از چیزی که به طور عمومی افشا شده بیشتر است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «وال استریت ژورنال»، در حالی که رئیس جمهور آمریکا در اعلام استراتژی خود از اعزام نظامیان بیشتر این کشور به افغانستان خبر داده است، یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که پنتاگون بیش از 12 هزار نظامی در افغانستان دارد.

این شمار از نظامیان آمریکایی، حدود 3500 نظامی بیشتر از آن است که به طور عمومی بیان می شود.

پنتاگون سال هاست که شمار نظامیان آمریکایی مستقر در آمریکا را مخفی نگه داشته و تنها شمار نظامیانی که حضور بلند مدت تری در افغانستان دارند را اعلام کرده است.

همچنین وزارت دفاع آمریکا شمار نیروهایی که در میدان های جنگی حضور کوتاه مدتی دارند را نیز مخفی نگه داشته است.

این در حالی است که آمریکا 8400 نظامی خود را در افغانستان تایید می کند، اما حدود 3500 نظامی دیگر نیز بطور موقت و یا به اشکال دیگر در افغانستان حضور دارند.

با این حال، تعداد گروه های نظامی مانند نیروهای ویژه و دیگر یگان های تخصصی ارتش آمریکا هرگز و یا به ندرت فاش می شوند؛ که شمار نظامیان این کشور را به بیش از 12 هزار تن می رساند.

علاوه بر این نیز انتظار می رود که پنتاگون بر اساس استراتژی جدید3900 نظامی دیگر را به افغانستان اعزام کند که مجموع این نظامیان را به 16 هزار نفر خواهد رساند.

ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته اظهار کرد که از ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواسته تا شمار دقیق نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به وی اطلاع دهد.

ماتیس روز گذشته در بغداد افزود: وقتی ژنرال دانفورد شمار دقیق نیروها را به من ارائه کرد، آن وقت تصمیم می گیرم چه تعداد نظامی دیگر به افغانستان اعزام کنم.

ترامپ به وزیر دفاع خود این اختیار را داده تا بدون نیاز به تایید وی تا 3900 نظامی بیشتر به افغانستان اعزام کند.

پیش از این نیز پنتاگون اعلام کرد که از فاش کردن جزئیات استراتژی جدید از جمله شمار نظامیان اعزامی به افغانستان خودداری خواهد کرد.

ترامپ در اعلام استراتژی خود تصریح کرده که شمار نیروهای اعزامی و یا اقدامات نظامی آینده آمریکا در افغانستان مخفی خواهد ماند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: