کره شمالی: مراحل مقدماتی طرح حمله به گوام تکمیل شده است

کدخبر: 2111643

یک دیپلمات کره شمالی می‌گوید این کشور مراحل مقدماتی طرح حمله به گوام را تکمیل کرده و آماده حمله به این شبه جزیره است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که تنش ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ به طرز بی سابقه ای شدت گرفته، کاردار سفارت کره شمالی در روسیه گفته که کشورش مراحل مقدماتی برای حمله به جزیره «گوام» را به پایان رسانده است.

«ژین یونگ هیوپ»، کاردار کره شمالی در مصاحبه با اسپوتنیک همچنین گفته که این کشور آماده است تا در صورت مواجه شدن با هر اقدام «تحریک آمیز» گوام را هدف حمله قرار دهد.

«هیوپ» گفت: «همان طور که می دانید مراحل مقدماتی طرح حمله به گوام را تکمیل کرده ایم. همه چیز به این بستگی خواهد داشت که آیا آمریکا عاقلانه رفتار می کند یا خیر. اگر عاقلانه رفتار نکنند، یکبار دیگر در شبه جزیره کره جلوی کل دنیا شرمسار خواهد شد.»

دیپلمات کره شمالی اضافه کرد: «آنها باید اقدامات تحریک آمیز آشکار و فشارهای یکجانبه را متوقف کنند. این، تعیین خواهد کرد که آیا جنگی در شبه جزیره اتفاق خواهد افتاد یا نه.»

وی در ادامه تصریح کرد کره شمالی فعلاً آزمایش های هسته ای خود را متوقف کرده، اما واشنگتن در عوض تصمیم به برگزاری رزمایش های نظامی با سئول گرفته است.

دیپلمات کره ای در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «ما به هیچ عنوان موشک ها یا سلاح های هسته ایمان را روی میز مذاکره قرار نخواهیم داد مگر آنکه ایالات متحده سیاست های تحریک آمیز و تهدیدهای هسته ای علیه کشور ما را متوقف کند.»

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: