سندرز: عدم محکومیت نازی‌ها توسط ترامپ بدتر از تظاهرات شارلوتزویل بود

کدخبر: 2111645

یک سناتور ارشد آمریکایی، ترامپ را به خاطر اظهارات هفته گذشته‌اش درباره رویدادهای شهر شارلوتزویل به شدت مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگه خبری کنگره، برنی سندرز سناتور آمریکایی از اظهارات هفته گذشته دونالد ترامپ در مقصر دانستن هر دو طرف در تظاهرات و اتفاقات خشونت آمیز شارلوتزویل انتقاد کرد و گفت: اظهارات ترامپ بدتر از خود تظاهرات بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که هفته گذشته در تظاهرات نازی ها و ضد یهودی ها مشاهده کردیم، ناراحت کننده بود. البته اظهاراتی که پس از این تظاهرات بیان شد، ترسناک و هولناک تر بود. ولی چیزی که بدتر بوده، و قبلا مشاهده نشده، رئیس جمهوری است که نازیسم را با قاطع ترین کلمات محکوم نمی کند.

سندرز گفت: 400 هزار آمریکایی در مقابله علیه هیتلر کشته و تعداد بیشتری زخمی شدند و ما رئیس جمهوری داریم که دو پهلو صحبت می کند.

وی اظهارات ترامپ درباره اتفاقات شارلوتزویل را شرم آور ارزیابی کرده است، آن هم در شرایطی که میلیون ها آمریکایی برای شکست دادن نازیسم جنگیده و در این راه جان خود را از دست داده اند.

ترامپ در اظهاراتی جنجالی گفته است که هر دو طرف به خاطر بروز خشونت در این تظاهرات، مقصر هستند.

این اظهارات با موجی از مخالفت و محکومیت از سوی رهبران سیاسی در هر دو حزب آمریکا روبرو شده است. این مساله موجب شد تا تجار و مدیران ارشد شرکت های آمریکایی نیز از شورای مشورتی اقتصادی ترامپ کناره گیری کنند.

ترامپ دوشنبه گذشته سفیدپوستان افراطی را با ذکر نام محکوم کرد ولی سه شنبه موضع خود را تغییر داد و هر دو طرف را سرزنش کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: