ماجرای «رامونا و پدرش» بار دیگر خواندنی شد

کدخبر: 2111710

«رامونا و پدرش» از مجموعه داستان‌های رامونا از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون؛ «رامونا و پدرش» از مجموعه داستان های رامونا با ترجمه نورا حق پرست از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

این اثر نخستین بار در سال 1372 منتشر شده است. رامونا و پدرش داستان دختری است که تازه متوجه شده که پدرش کار خود را از دست داده است. دخترک دلش می خواهد بتواند به پدرش کمک کند و شبیه به پسری که در تبلیغات تلویزیونی است پول زیادی در بیاورد.

کتاب رامونا و پدرش که برنده جایزه نیوبری شده است، یکی از پرطرفدارترین کتاب های بورلی کلی یری است. بورلی کلی یری کتاب های زیادی با نگرش روان شناختی به مشکلات بچه ها نوشته است که بسیاری از آن ها جایزه گرفته اند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«دخترها دوباره نقشه جدیدی کشیدند. این نقشه جسورانه تر بود، باید قبل شام سیگارهای پدرشان را پیدا می کردند. خوشبختانه آقای کیمبی مشغول تعمیر ماشین بود. قبل از شام می خواست حمام کند. پس دخترها برای اجرای نقشه شان وقت کافی داشتند. سر میز شام، بئاتریس و رامونا گاهی زیر چشمی به هم نگاه می کردند. رامونا از بس هیجان زده بود نمی توانست سرجایش آرام بگیرد.»

تصویرگر این کتاب آلن تی یگرین است و کتاب در 108 صفحه به قیمت 3هزار و 500 تومان منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: