واشنگتن: ما به امنیت انرژی در اروپا اهمیت زیادی قائلیم

کدخبر: 2111772

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از اهمیت زیاد امنیت انرژی اروپا برای دولت ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، هدر نائورت -- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا -- گفت: دولت آمریکا اهمیت زیادی برای امنیت انرژی اروپا قائل است.

نائورت افزود: موضوعی در وزارت امور خارجه، ما را شگفت زده کرده است و آن ارسال نخستین محموله گاز طبیعی به لیتوانی است. دولت آمریکا به دولت لیتوانی به خاطر دریافت نخستین محموله گاز مایع تولید آمریکا در این هفته تبریک می گوید.دولت آمریکا اهمیت زیادی برای امنیت انرژی اروپا قائل است و ارسال این محموله و دریافت آن نشانه حمایت ما از وجود تنوع در منابع انرژی در اروپا است. این موضوع از اولویت های دولت ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: ما از اقدامات دولت لیتوانی و تعهد این کشور به امنیت انرژی اروپا و منطقه بالتیک حمایت می کنیم.این محموله یکی از ده ها محموله ای است که ما امسال از لوئیزیانا به اروپا فرستاده ایم. علاوه بر حمایت از امنیت انرژی اروپا، ارسال این محموله از رشد بازار کار و اشتغال آفرینی در آمریکا حمایت می کند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا بر روی این موضوع تاکید دارد که ما باید به تلاش های خود برای گسترش گزینه های مربوط به انرژی در اروپا ادامه دهیم تا کشورهای اروپا تنها به یک کشور در رابطه با انرژی متکی نباشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: