در پایان معاملات روز جمعه؛

شاخص اس اند پی افت کرد

کدخبر: 2116372

با افت شدید شاخص شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مثل اپل و فیس‌بوک که باعث سقوط شدیدتر شاخص نزدک شد، شاخص بورس «اس‌اندپی ۵۰۰» در پایان معاملات روز جمعه با کمی کاهش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، درحالی که سرمایه‌گذاران با احتیاط و نگرانی منتظر خسارات احتمالی طوفان ایرما هستند که در مسیر حرکت به سوی فلوریدا قرار دارد، و با افت شدید شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مثل اپل و فیس‌بوک که باعث سقوط شدیدتر شاخص نزدک شد، شاخص بورس «اس‌اندپی ۵۰۰» در معاملات روز جمعه با کمی کاهش به کار خود پایان داد.

شاخص داوجونز نیز با کمک جهش ۴.۰ درصدی سهام شرکت بیمه تراولرز به صعود خود ادامه داد.

سهام بیمه‌گرها به طور گسترده رشد کرد و پس از این که در این اواخر با نگرانی‌ها در جنوب ایالات متحده برای برخورد یک طوفان قدرتمند دیگر بلافاصله پس از اتمام طوفان هاروی، شاخص بیمه داوجونز تحت فشار قرار گرفته بود، برخی از ضررها جبران شد و این شاخص ۲.۱ درصد رشد کرد.

ایرما، یکی از قدرتمند ترین طوفان‌های قرن اقیانوس اطلس، در مسیر خود به سمت فلوریدا کوبا و باهاماس را درهم کوبید. این درحالی است که مقامات آمریکا درحال آماده‌سازی واکنش گسترده‌ای به این طوفان هستند.

کیت وارن، استراتژیست سرمایه‌گذاری در ادوارد جونز گفت: با در نظر گرفتن نگرانی سرمایه‌گذاران درباره تاثیر طوفان ایرما بر فلوریدا و این که بعدا از آن مسیر طوفان به چه سمتی خواهد بود، آنها در حال انتظار و نظاره شرایط هستند.

میانگین صنعتی داوجونز با ۰.۰۶ درصد افزایش به رقم ۲۱۷۹۷.۷۹ رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ با اافت ۰.۱۵ درصدی به ۲۴۶۱.۴۳ رسید و شاخص ترکیبی نسدق با سقوطی ۰.۵۹ درصدی به امتیاز ۶۳۶۰.۱۹ رسید.

بخش تکنولوژی که امسال عملکردی بهتر از تمام بخش‌های دیگر داشت، ۰.۹ درصد سقوط کرد؛ سهام اپل ۱.۶ درصد و سهام فیس‌بوک ۱.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: