تشدید بحران کره شمالی قیمت طلا را بالا برد و دلار را پایین آورد

کدخبر: 2116414

در معاملات روز گذشته بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت شمش طلا به بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، در آخرین معاملات روز گذشته بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا با رسیدن به رقم 1346 دلار در هر اونس به بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته رسید.

قیمت طلا در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز 69.1 دلار و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن 7.8 دلار رشد داشته است.

از سوی دیگر انتشار آمار ضعیف اشتغال و همچنین نگرانی نسبت به تأثیر طوفان هایی که اقتصاد آمریکا را تحت تأثیر قرار داده اند سبب شد تا ارزش دلار در بازار جهانی کاهش یابد.

تشدید تنش ها بین آمریکا و کره شمالی عامل دیگری بود که به افزایش تقاضا برای دارایی های امن نظیر طلا منجر شده است. ارزش طلا در ساعات اولیه معامله روز گذشته حتی به نزدیک 1353 دلار نیز رسید که از ماه آگوست سال گذشته میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. به طور کلی طی هفته گذشته شاهد افزایش 2 درصدی قیمت طلا در بازار جهانی بوده ایم.

از سوی دیگر قیمت طلا در بازار آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر به 1359.5 دلار رسیده است.

جفی هالی کارشناس ارشد اقتصادی، معتقد است تشدید تنش ها با کره شمالی و در نتیجه کاهش ارزش دلار باعث شده است که قیمت طلا یک شبه به رکورد جدیدی در سال 2017 دست یابد.

وی معتقد است قیمت تکنیکال بعدی طلا 1375 دلار در هر اونس خواهد بود.

شاخص ارزش دلار در معاملات روز گذشته نیز با نیم درصد کاهش به 91.177 واحد رسید.

برخی کارشناسان معتقدند که خسارت سنگین طوفان به تگزاس آمریکا به افزایش تقاضا برای ین ژاپن و طلا منجر شده است.

کارشناسان بر این باورند افزایش قیمت طلا ناشی از افزایش تقاضا برای دارایی های امن است و تشدید بحران کره شمالی شرایط را برای طلا و بالا رفتن قیمت آن فراهم کرده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: