سیف در حاشیه جلسه هیئت دولت تشریح کرد

پرداخت وام ازدواج تا چه زمانی ادامه دارد؟

کدخبر: 2117520

رئیس کل بانک مرکزی شرایط ادامه طرح پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه 22 شهریور) هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نرخ سود بانکی اظهار داشت: همانطور که می دانید از تاریخ 11 شهریور ماه تمامی بانکها ملزم به اجرای دستورالعمل جدید بانک مرکزی مبنی بر نرخ جدید سود بانکی شده اند که در همین راستا ناظران بانک مرکزی با گشت های روزانه به روند اجرای این دستورالعمل نظارت می کنند.

وی افزود: خوشبختانه خبرهایی که تا به حال از نتیجه نظارت ها به دست ما رسیده نشان می دهد که عمومیت بانکها به اجرای این دستورالعمل پایبند بوده اند و تنها موارد انگشت شماری یافت می شود که با تخلفاتی همراه بوده که با جدیت با این تخلفات برخورد و در برخی موارد حتی منجر به عزل رئیس بانک شده است. همچنین در آینده نزدیک خبرهایی نیز در رابطه با کاهش نرخ سود تسهیلات از سوی بانک مرکزی اعلام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رشد نرخ ارز در روزهای گذشته گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون شاهد این بوده ایم که نرخ ارز رشد 2.2 درصدی داشته است که متوسط ماهیانه نرخ افزایش ارز را کمتر از نیم درصد نشان می دهد. بنابراین سیاست ما از ابتدا بر کنترل نرخ ارز و جلوگیری از افزایش و کاهش های ناگهانی نرخ ارز بوده و از نظر ما سرمایه گذاری بر روی نرخ دلار به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد. چراکه دامنه نوسانات نرخ ارز در 6 ماه گذشته بسیار محدود بوده و چیزی حدود 5 درصد است که این مقدار کنترل شده بوده و جای هیچگونه نگرانی ندارد.

سیف با بیان اینکه شائبه گرانی عمدی نرخ دلار به هیچ عنوان درست نیست، تصریح کرد: دولت همواره تمایل دارد که زمینه ایجاد ثبات در اقتصاد را فراهم کند و با هرگونه اقدامی که این ثبات را بر هم بزند مقابله می کند تا فعالان اقتصادی بتوانند افق روشنی برای سرمایه گذاری داشته باشند.

وی با اشاره به طرح پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال 96 تاکنون692هزار مورد وام ازدواج پرداخت شده که 360هزار مورد از این تعداد مربوط به هفت ماه اول شروع این طرح بوده است و حدود 60 هزار نفر هم اکنون در صف دریافت هستند و این طرح تا زمانی که به تمامی متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود ادامه پیدا خواهد کرد.

سیف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما سخنگوی اقتصادی دولت هستید اظهار داشت: به هیچ عنوان این مطلب درست نیست و بنده تنها مباحثی که در ارتباط با بانک مرکزی باشد منعکس می کنم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: