سیف در حاشیه جلسه هیأت دولت:

سرمایه‌گذاری بر روی نرخ دلار به هیچ وجه اقتصادی نیست/ دولت تمایل به ثبات اقتصادی دارد

کدخبر: 2117526

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز، گفت: نرخ دلار را در ۵ فروردین ماه سال ۹۶ به قیمت ۳۸۲۰ تومان بود که اخیراً روز گذشته به ۳۹۰۳ تومان رسید که این نشان‌دهنده ۲.۲ درصد افزایش در طول این مدت است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: از 11 شهریور سال 96 بانک ها ملزم به رعایت دستورالعمل بانک مرکزی شدند و بخش نظارت بانک مرکزی، همکارانمان در شعب مختلف بانک هر روزه نظارت و بررسی دارند و اطلاعاتی که به دستمان می رسد این است که خوشبختانه یک عمومیتی در اجرای دقیق این دستورالعمل وجود دارد و موارد خیلی نادری و تخلفات کوچکی در بعضی از موارد بوده است که منجر به عزل رئیس شعبه شده است.

وی افزود: بانک ها مصمم هستند این انضباط را کامل رعایت کنند چون از هر نظر منفعت دارد چه برای اقتصاد کشور، چه برای خود بانک ها و همان طور که اعلام کرده بودم در آینده نزدیک هم در مورد نرخ تسهیلات هم یک محدودیت هایی را اجرا خواهیم کرد که آنها را اعلام می کنیم.

سیف در خصوص نرخ ارز، گفت: نرخ دلار را در 5 فروردین ماه سال 96 به قیمت 3820 تومان بود که اخیراً روز گذشته به 3903 تومان رسید که این نشان دهنده 2.2 درصد افزایش در طول این مدت است که متوسط ماهیانه کمتر از نیم درصد است و به نظر نمی رسد که نگرانی خاصی ایجاد شود آنچه مسلم است دقت نظرهای بانک مرکزی و دولت برای کنترل نوسانات نرخ ارز و جلوگیری از کاهش یا افزایش های هیجانی نرخ ارز است.

رئیس کل بانک مرکزی، تصریح کرد: سرمایه گذاری در نرخ دلار به هیچ وجه اقتصادی نیست در نتیجه دلار گزینه مطلوبی برای کسانی که به فکر سرمایه گذاری هستند نمی باشد.

وی ادامه داد: گفته می شود دولت تمایل به افزایش قیمت دلار دارد که این به هیچ وجه درست نیست و دولت تمایل به هر اقدامی دارد که منجر به ثبات در اقتصاد کشور شود.

سیف در خصوص طرح قرض الحسنه ازدواج، گفت: خوشبختانه بر اساس پیش بینی های ما طرح به جلو حرکت می کند و عملکرد خیلی خوبی داشته است و از ابتدای سال 96 تا الان 692 هزار مورد پرداخت شده است و 360 هزار مورد مربوط به همین دوره 7 هفته ای است که از ابتدای طرح می گذرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: