در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت؛

سیف: نظارت روزانه بانک مرکزی بر اجرای دستورالعمل نرخ جدید سود بانکی/سخنگوی اقتصادی دولت نیستم

کدخبر: 2117532

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ناظران بانک مرکزی با گشت‌های روزانه به روند اجرای دستورالعمل نرخ جدید سود بانکی نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه 22 شهریور) هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نرخ سود بانکی ، اظهار کرد: از تاریخ 11 شهریور ماه تمامی بانک ها ملزم به اجرای دستورالعمل جدید بانک مرکزی مبنی بر نرخ جدید سود بانکی شده اند و ناظران بانک مرکزی با گشت های روزانه به روند اجرای این دستورالعمل نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه خبرهایی که تا به حال از نتیجه نظارت ها به دست ما رسیده نشان می دهد که عموم بانک ها به اجرای این دستورالعمل پایبند بوده اند، گفت: تنها موارد انگشت شماری یافت می شود که با تخلفاتی همراه بوده که با جدیت با این تخلفات برخورد و در برخی موارد حتی منجر به عزل رئیس بانک شده است. همچنین در آینده نزدیک خبرهایی نیز در رابطه با کاهش نرخ سود تسهیلات از سوی بانک مرکزی اعلام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره رشد نرخ ارز در روزهای گذشته، بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون شاهد این بوده ایم که نرخ ارز رشد 2.2 درصدی داشته است که متوسط ماهیانه نرخ افزایش ارز را کمتر از نیم درصد نشان می دهد.

سیف افزود: سیاست ما از ابتدا بر کنترل نرخ ارز و جلوگیری از افزایش و کاهش های ناگهانی آن بوده و از نظر ما سرمایه گذاری بر روی نرخ دلار به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد. چراکه دامنه نوسانات نرخ ارز در 6 ماه گذشته بسیار محدود و چیزی حدود 5 درصد است که این مقدار کنترل شده است و جای هیچگونه نگرانی ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شائبه گرانی عمدی نرخ دلار به هیچ عنوان درست نیست، دولت همواره تمایل دارد زمینه ایجاد ثبات در اقتصاد را فراهم کند و با هرگونه اقدامی که این ثبات را بر هم بزند مقابله می کند تا فعالان اقتصادی بتوانند افق روشنی برای سرمایه گذاری داشته باشند.

حدود 60 هزار نفر هم اکنون در صف دریافت وام ازدواج هستند

وی درباره طرح پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج ، اضافه کرد: خوشبختانه از ابتدای سال 96 تاکنون692هزار مورد وام ازدواج پرداخت شده که 360هزار مورد از این تعداد مربوط به هفت ماه اول شروع این طرح بوده است و حدود 60 هزار نفر هم اکنون در صف دریافت هستند و این طرح تا زمانی که به تمامی متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود ادامه پیدا خواهد کرد.

سیف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما سخنگوی اقتصادی دولت هستید، ادامه داد: به هیچ عنوان این مطلب درست نیست و بنده تنها مباحثی که در ارتباط با بانک مرکزی است را منعکس می کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: