در حاشيه جلسه هيئت دولت؛

واعظی: سفر روحانی به نیویورک کوتاه و فشرده است

کدخبر: 2117534

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سفر رئیس جمهور به نیویورک کوتاه و فشرده است و علاوه بر سخنرانی در سازمان ملل با روسای کشورهای دیگر دیدار می‌کند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت درباره انتصاب 7 استاندار کشور اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید دارد که میانگین سنی استانداران باید پایین باشد و استانداران هر جا می روند باید با خانواده خود بروند، استاندار پروازی نمی تواند به مردم خدمت کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور همچنین به استانداران برای به کارگیری جوانان و بانوان تاکید دارد، گفت: خوشبختانه برای تصویب هر استاندار در هیئت دولت پیوست حکم وجود دارد و وظایف هر یک هم روشن است، همچنین استانداران می توانند با شرایط جدید فعالیت خود را آغاز کنند.

واعظی با اشاره به حضور زنان در سمت استانداری اضافه کرد: این موضوع در دست بررسی است و وزارت کشور هم در این زمینه تلاش می کند. انتخاب استاندار در یک استان دشوار است چراکه وی باید خود را با مدیران کل وزارتخانه ها هماهنگ کند در عین حال آنها هم باید استاندار را بپذیرند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: استاندار باید وظایف و امور مربوط به خود را با 14 ارگان حکومتی تنظیم کند، در عین حال وی مسئولیت تامین امنیت استان را بر عهده دارد. ما در انتخاب مسئول چندان تفاوت جنسیتی قائل نمی شویم، اما توانمندی افراد در این زمینه حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: استانداران ما در گذشته زمانی بخشدار، فرماندار و معاون استاندار بوده اند همچنین تعدادی فرماندار زن هم در دولت یازدهم منصوب کردیم، حتی برخی از معاون های استانداران از میان بانوان انتخاب شدند به هر حال باید دانست که انجام این کار زمانبر است اما محدودیتی برای آن قائل نیستیم.

واعظی در ادامه درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک یادآور شد: روحانی سفری کوتاه و فشرده خواهد داشت و برنامه های متعددی از جمله سخنرانی در مجمع سازمان ملل، دیدار با مسلمانان، ایرانیان مقیم نیویورک و نخبگان سیاسی این کشور خواهد داشت، همچنین در این زمان با تعدادی از روسای کشورهای مهم هم دیدار دو جانبه می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به نامه مولوی عبدالحمید به رهبری و تاکید رئیس جمهور نسبت به نبود تبعیض بین اقلیت های دینی و مذهبی، اظهار کرد: دولت قطعا خود را به اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مقید می داند چراکه تاکید و ابلاغ رهبری باعث می شود دولت کارهای خود را بهتر و محکم تر انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: