ولایتی مطرح کرد:

درس فرهنگ و تمدن اسلامی پرجاذبه ترین درس برای دانشجویان

کدخبر: 2117713

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: براساس نظرسنجی از دانشجویان پرجاذبه ترین درس برای دانشجویان درس فرهنگ و تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در گردهمایی مدیران و اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه گفت: آرزوی همه ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی واقعا اسلامی بوده و اسمش با مسما باشد .

وی با بیان اینکه براساس نظرسنجی از دانشجویان پرجاذبه ترین درس برای دانشجویان درس فرهنگ و تمدن اسلامی است، افزود: ما از سال ها پیش به فکر کار فرهنگ و تمدن اسلام و ایران بودیم و نخستین قدم این بود که کتاب و منابع لازم برای این کار باشد که این منابع در حال حاضر وجود دارد .

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد ادامه داد: علت اهمیت این کار این بود که عده ای منکر تمدن اسلام بودند و به همین دلیل ما ابتدا تعریف تمدن را بیان و سپس با هر تعریف، تمدن اسلامی را مطرح کردیم .

وی با بیان اینکه تمدن، تبلور فرهنگ است، اظهار داشت: هر قومی ممکن است فرهنگ داشته باشد ولی تمدن نداشته باشد که با هر فرهنگی درنظر بگیریم اسلام دارای تمدن است و مسلمانان هزارسال مشعل دار تمدن بشر بودند .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: