معاون وزیر کار خبر داد

نرخ سود میانگین تسهیلات اشتغال فراگیر ۱۵ درصد است/صرف ۱۵۰۰ میلیارد اعتبار برای کاهش نرخ تسهیلات

کدخبر: 2118712

معاون وزیر کار با بیان اینکه نرخ تسهیلات بانکها برای طرح اشتغال فراگیر برابر مصوبه شورای پول و اعتبار است، گفت: با تامین اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی از بودجه، میانگین نرخ سود این تسهیلات ۱۵ درصد خواهد شد.

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، تعاون و رفا اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نحوه تامین مالی 20 هزار میلیارد تومانی طرح اشتغال فراگیر سال96 از طریق سیستم بانکی، گفت: نرخ سود تسهیلات این طرح برابر مصوبه شورای پول و اعتبار و 18 درصد خواهد بود. اما با توجه به شرایطِ هر طرح تلاش میکنیم از 2 تا 5 درصد تخفیف برای نرخ سود 18 درصد فراهم کنیم. به این ترتیب به طور میانگین نرخ سود این تسهیلات 15 درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه شیوه نامه تخصیص منابع 20 هزار میلیارد تومانی طرح اشتغال فراگیر تدوین شده، گفت: اولین مرحله در این طرح یافتن اولویتهای استان و سپس احصاء پروژه هایی است که در سطح ملی اولویت دارند.

وی افزود، سامانه کارا برای اجرای این طرح طراحی شده است؛ ضمن اینکه بین دو تا 5 درصد نیز توافق شده ذیل تبصره 18 قانون بودجه سال 96، به طرح های اولویت دار یارانه پرداخت می شود.

به گفته این مقام مسئول، منابع مورد نیاز برای تامین هزینه تخفیف 2 تا 5درصدی مورد اشاره از محل اعتبار 1500 میلیارد تومانی تبصره 18 قانون بودجه عمومی سال 1396 خواهد بود.

وی افزود، امروز در حالی که نرخ مصوب تسهیلات در شورای پول و اعتبار 18 درصد است، یارانه 2 تا 5 درصدی سود برای تسهیلات اشتغال فراگیر پرداخت خواهد شد، با این وجود باید سامانه هایی طراحی شود که منجر به سردرگمی متقاضیان این تسهیلات نشود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: