تجمع دانش‌‌آموزان مقابل سازمان ملل

کدخبر: 2119336

صبح امروز دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در محکومیت جنایات دولت میانمار در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی صبح امروز به همراه دبیرکل این اتحادیه با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران کشتار، سرکوب و کوچ اجباری هزار نفر از مسلمانان میانمار را که با سکوت مدعیان حقوق بشر همراه است، محکوم کردند.

حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در این تجمع گفت: کشتار، سرکوب و کوچ اجباری هزار تن از مسلمانان روهینگیا و مشاهده این تصاویر هولناک، روح هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و تأسف بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر است که با بی تفاوتی از کنار این حوادث وحشتناک می گذرند و در مقابل این کشتار و آوارگی هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.

وی افزود: توطئه کشتار مسلمانان، این بار در میانمار نشان می دهد که اسلام ستیزی و سناریوی فشار بر مسلمانان و آواره سازی پیروان دین اسلام با جدیت از سوی افراط گرایان غربی و شرقی دنبال می شود و در سکوت نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، این توطئه جهانی با شدت و وقاحت بیشتری دنبال می شود.

علامتی خاطرنشان کرد: سرپوش گذاشتن غرب و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری بر روی این فاجعه و چشم بستن بر نسل کشی بیرحمانه مسلمانان نشان می دهد که این نهادها به جای آن که جلوی این کشتارهای وقیحانه را بگیرند به عنوان ابزاری در دست نظام سلطه و قدرت های زیاده خواه غربی، علیه کشورهای مستقلی همچون جمهوری اسلامی ایران توطئه کرده و بیانیه مداخله جویانه صادر می کنند.

وی گفت: در یمن هزاران کودک بی گناه قربانی تجاوز نظامی عربستان سعودی شده و هزاران تن از مردم،گرفتار بیماری وبا شده اند در سوریه، عراق و در افغانستان و پیش از این در بوسنی، توطئه نسل کشی مسلمانان با چراغ سبز قدرت های اهریمنی جهان و حمایت پیدا و پنهان نظام سلطه، روی خونخواران و دیکتاتوری های سفاک تاریخ را سفید کرده است اما نکته متفاوت و قابل توجه درباره کشتار بیرحمانه مسلمانان میانمار این است که این جنایت ها در کشوری رخ می دهد که در راس نظام سیاسی آن شخصی قرار گرفته است که جایزه صلح نوبل دریافت کرده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: اگر اعطا کنندگان این جوایز به راستی قائل به توسعه صلح جهانی هستند باید با پذیرش اشتباهات و جنایات دولت میانمار و محکوم کردن سکوت وقیحانه در برابر کشتارمظلومانه مسلمانان در این کشور جایزه صلح نوبل را از عامل اصلی حمایت از این جنایت ها پس بگیرند آنها که با اغراض سیاسی جوایز صلح نوبل را اعطا می کنند و در واقع طراح اصلی این جنایات، همان طراحان جایزه صلح نوبل هستند تا در پس اینگونه اقدامات نمایشی و تزئینی، برنامه اسلام هراسی و جریان نسل کشی مسلمانان را توجیه کنند.

وی عنوان کرد:در حال حاضر یکی از وظایف مهم دولت جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی،اقدام بین المللی و فشار دیپلماتیک علیه مدعیان آمریکایی و اروپایی حقوق بشر و تلاش برای تجمع آراء و اراده جهانی خصوصا کشورهای مسلمان برای برخورد با دولت میانمار و حمایت از مسلمانان مظلوم آن کشور است. سران کشورهای اسلامی با چشم بستن بر روی کشتار مسلمانان میانمار نشان داده اند که مسئله آنها نه شیعه است نه سنی بلکه انفعال در برابر خواست اربابان غربی است.

علامتی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید یاد آور شد که قوه قضائیه نیز مسئول پیگیری حقوقی و تعقیب قضائی دولت و ارتش میانمار در مجامع حقوقی جهانی است و انتظار می رود حداکثر تلاش حقوقی خود را برای جلوگیری از این نسل کشی ظالمانه به کار گیرد.

وی گفت: ملت بزرگ و انقلابی ایران به عنوان ملتی پیشرو در دفاع از حقوق مسلمانان و مظلومان باید بار دیگر رسالت انقلابی خود در دفاع از ملت های بیگناه را ایفا کرده و چون همیشه نشان داده که انقلاب اسلامی فراتر از قومیت، نژاد و مذهب مخالف کشتار انسان های بیگناه در هر نقطه از جهان است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: ما بر این باوریم که وعده الهی در قدریابی مستضعفین در جهان بی شک محقق خواهد شد و روسیاهی جنایت علیه مستضعفان درمیانمار، یمن ،فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و سایر نقاط بر چهره آنها باقی خواهد ماند که با همه ادعاهایی که در دفاع از صلح و حقوق بشر دارند از هیچ کوششی برای جنگ افروزی و کشتار بیگناهان دریغ نمی کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: