آقای زیباکلام! برای کدام آزادی رسانه‌ای در امریکا سینه چاک می‌کنید

کدخبر: 2119374

صادق زیباکلام اخیراً در صفحه توئیتر خود نوشته «تفاوت میان مردمسالاری دینی با دمکراسی غربی را می‌توان در رفتار غربیها با کامران نجف‌زاده و رفتار خودمان با کارکنان فارسی زبان بی‌بی‌سی و غیره مشاهده نمود!» ...

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ آقای دکتر صادق زیباکلام اخیراً در صفحه توئیتر خود نوشته «تفاوت میان مردمسالاری دینی با دمکراسی غربی را می توان در رفتار غربیها با کامران نجف زاده و رفتار خودمان با کارکنان فارسی زبان بی بی سی و غیره مشاهده نمود.»

احتمالاً آقای زیباکلام به فعالیت های رسانه ای کامران نجف زاده طعنه می زند و گمان می کند که او آزادانه در حال فعالیت در پاریس و نیویورک بوده و هست و با فرض گرفتن ادعاهای بی بی سی فارسی، نظام جمهوری اسلامی را متهم به برخورد با کارکنان بی بی سی فارسی می کند.

در این باره گفتنی است، اولاً باید یادآوری کرد که برخورد غربی ها با نجف زاده نشانگر انحصارطلبی آنها و اثبات کننده دروغ بودن آزادی ادعایی در غرب است؛ کامران نجف زاده در فروردین سال 90 بخاطر ارائه گزارش هایی که به مذاق دولت فرانسه خوش نیامد، از این کشور اخراج شد.

او حالا در نیویورک است به این دلیل که این شهر مقر سازمان ملل متحد است؛ در واقع آمریکایی ها به هیچ خبرنگار ایرانی اجازه ورود به کشورشان را نمی دهند؛ پروسه ورود به نیویورک هم با مابقی نقاط آمریکا متفاوت است؛ نجف زاده طبق قوانین ایالات متحده حتی حق خروج از شهر نیویورک را هم ندارد بنابراین ادعاهای غرب و امثال زیباکلام درباره وجود آزادی بی مبنا و پوشالی است؛ آیا در همین غربِ آزاد! حاضرند مطالب مخالفان رژیم صهیونیستی را در نقد ماهیت و موجودیت این رژیم منتشر کنند؟ اگر حاضرند لطفاً آدرس دهند!

ثانیاً تعداد انبوهی از رسانه های غربی و آمریکایی همچون CNN ، AP ، ABC ، CBS ، NBC ، AFP ، تایم، وال استریت، نیویورک تایمز، لوموند، یورونیوز و... در ایران نمایندگی دارند و به همه جای کشور سفر کرده و گزارش تهیه می کنند.

طبق آمار رسمی وزارت ارشاد، 4 شبکه تلویزیونی آمریکایی، 4 خبرگزاری، 3 روزنامه و یک مجله و 2 موسسه خبری ایالات متحده در پایتخت ایران نمایندگی دارند، در مقابل تعداد دفاتر رسانه های ایرانی در پایتخت آمریکا "صفر" است؛ جالب اینکه حتی رادیو و تلویزیون BBC (جهانی) نیز در تهران شعبه دارد و البته به این فهرست طویل باید رسانه های کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا و هلند را نیز اضافه کرد؛ آیا امثال زیباکلام حاضرند به راه ندادن رسانه های ایرانی به پایتخت آمریکا اعتراض کنند؟

ثالثاً اگر چه آقای زیباکلام تلویحاً (بدون ارائه سند و صرفاً بر اساس ادعاهای بی بی سی) نظام را به برخورد نادرست با کارکنان بی بی سی فارسی متهم می کند اما اشاره نمی کند که شبکه مذکور در خط مقدم براندازی نرم علیه نظام قرار دارد و دقیقاً با همین هدف راه اندازی شده است؛ اشاره نمی کند به دروغ های این رسانه علیه ایران و تبدیل شدن آن به تریبون تروریست های آدم کش در غرب و شرق ایران؛ نقش بی بی سی در آتش بیاری فتنه 88 و حمایت تاریخی از کودتاگران و معاندان و دشمنان ایران فراموش شدنی نیست.

واقعیت این است که آنها شعار آزادی می دهند و مجسمه اش را می سازند اما ایران عامل به آن است.

ابراهیم رضایی

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: