هاشمی مطرح کرد؛

لزوم تغییر رویکرد دانشگاه ها به سمت تولید علم و فناوری

کدخبر: 2119379

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:دوره تولید مقاله به پایان رسیده است و دانشگاه‌ها باید به تولید علم و فناوری بپردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس رؤسای دانشگاه های کشور که در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار شد با اشاره به اینکه دانشگاه وظیفه بزرگی بر عهده دارد اظهار کرد: همکاران ما بر اساس وظیفه شان نه تنها نسبت به مدیریت علمی کشور مسئول هستند بلکه وظیفه پیشرفت دانشگاه ها را نیز برعهده دارند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشگاه ها نقش بسیار مهمی را در کشور ایفا می کنند به اذعان اهل نظر مشکلات جامعه بدون کمک استادان و هیئت علمی دانشگاه ها حل نمی شود، باید بدانیم که دوره تولید مقاله امروزه به پایان رسیده است و دانشگاه ها باید به تولید علم و فناوری بپردازند و در کنار آن مشکلات جامعه را نیز حل کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این اجلاس جهت گیری و پیوند دانشگاه و صنعت از طریق همکاری نزدیک با دولت است،گفت: در این اجلاس چند وزیر حضور پیدا کردند تا در یک گفتگوی نزدیک و جدی نیازهای ما را بشنوند و خواسته های خود را از دانشگاه های کشور بازگو کنند.

هاشمی خاطر نشان کرد: دولت می تواند برای حل مشکلات خود به دانشگاه ها اکتفا کند، استادان و رؤسای دانشگاه ها هر کدام به قدری توانمند هستند که می توانند مانند یک وزیر مفید و کارآمد باشند، امیدواریم که مشکلات مالی دانشگاه ها با کمک سازمان بودجه حل شود و به ازای هر ریالی که وارد دانشگاه می شود، همه دانشگاهیان در تدبیر امور همکاری داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: