کدخدایی در جمع خبرنگاران:

عدم تامین صلح و امنیت بین‌المللی به دلیل سوءاستفاده قدرتها از سازمانهای بین‌المللی است

کدخبر: 2119408

کدخدایی گفت: علی‌رغم این که در اساسنامه این سازمانها تامین صلح و امنیت بین‌المللی به عنوان هدف اصلی ذکر شده است؛ این هدف کمتر محقق شده است و این معضل به این دلیل است که برخی از دولتهای قدرتمند از سازمانها و نهادهای بین‌المللی سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، عباسعلی کدخدایی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی صلح در جمع خبرنگاران گفت: نهادهای بین المللی به عنوان مظهر همکاریهای بین المللی بین دولتها و جوامع مختلف شکل گرفته است و هدف از شکل گیری این نهادها مساعدت برای حل اختلافات بین دولتها و رفع مشکلات آنها و سوق دادن کشورها به سمت جامعه ای آرام و صلح پایدار است.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم تمامی تلاشهای انجام شده ما کمتر به این هدف دست یافته ایم. علی رغم این که در اساسنامه این سازمانها تامین صلح و امنیت بین المللی به عنوان هدف اصلی ذکر شده است؛ این هدف کمتر محقق شده است و این معضل به این دلیل است که برخی از دولتهای قدرتمند از سازمانها و نهادهای بین المللی سوءاستفاده می کنند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: ما معتقد هستیم که اگر سازمانها حداقل بتوانند بر اساس اهداف پیش بینی شده در اساسنامه خودشان حرکت کنند می توانیم شاهد صلح منصفانه ای در جوامع گوناگون باشیم و دیگر شاهد درگیریها و مخاصماتی که امروز در جهان وجود دارد نباشیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: