دبیرکل مجمع جهانی صلح در نشست گرامیداشت روز جهانی صلح:

کشورهای قدرتمند امکان تامین صلح از طریق سازمانهای بین‌المللی را نمی‌دهند

کدخبر: 2119409

دبیرکل مجمع جهانی صلح گفت: سازمانهای بین‌المللی از کارآمدی مناسب برخوردار نیستند. ما امروز شاهد بی‌تفاوتی نسبت به ظلم در جهان هستیم. فرهنگ بشری به عنوان همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان مخدوش شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گرامیداشت روز جهانی صلح با حضور اندیشمندان و نخبگان در مرکز پژوهشهای وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست داوود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح گفت: علی رغم تمامی تلاشهایی که توسط اندیشمندان و سازمانهای بین المللی انجام می شود ما شاهد صلح واقعی نیستیم البته منظور ما از صلح عدم وجود مسائلی همچون جنگ و فقر نیست که صلح به این معنی، آرمانی دست نیافتنی است.

وی ادامه داد: با وجود جنگ، تجاوز، خشونت، ترور، فقر و سایر مسائلی که زندگی بشر را متاثر از خود می کند همواره این سوال مطرح بوده که چرا علی رغم همه تلاشها، ما شاهد صلح و کرامت در دنیای معاصر نیستیم؟ دلیل این امر این است که امروز به مسئله صلح از منظر درستی نگاه نمی شود و ما ضعف تعریف از صلح داریم.

عامری با بیان این که کشورهای قدرتمند امکان تامین صلح از طریق سازمانهای بین المللی را نمی دهند گفت: سازمانهای بین المللی از کارآمدی مناسب برخوردار نیستند. ما امروز شاهد بی تفاوتی نسبت به ظلم در جهان هستیم. فرهنگ بشری به عنوان همزیستی مسالمت آمیز در جهان مخدوش شده است.

وی با اشاره به اقدامات مرکز صلح اسلامی گفت: این مرکز تلاش کرده با رویکرد علمی-فرهنگی گفتمان صلح عادلانه را به عنوان یک گفتمان بشری طرح ریزی کند. ما تا اندازه ای موفق شدیم نظریه صلح عادلانه را در مجامع بین المللی طرح ریزی کنیم اما پیاده سازی کامل آن نیازمند یاری اندیشمندان و نخبگان جهان است که خوشبختانه تعدادی از آنها امروز با مرکز صلح اسلامی همکاری دارند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اذعان کرد: به توصیه نخبگان از سال گذشته در ایران و سایر کشورهای اسلامی تلاش شد تا نسبت به مسائل بین المللی نوعی رصد را دنبال کنیم. یعنی کرامت و عدالت انسانی را در سطح جهان رصد کرده و بتوانیم نگاه خود را در این زمینه ارائه کنیم.

وی با اشاره به گزارش تهیه شده توسط مرکز صلح اسلامی گفت: امروز مسلمانان بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان هستند اما مسئولیت تروریسم جهانی را متوجه مسلمانان می کنند. ما این گزارش را با این رویکرد تهیه کردیم. این گزارش را در آینده برای سازمان ملل ارسال خواهیم کرد تا نگاه مسلمانان به مقوله عدالت، صلح و امنیت بین المللی ثبت شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: