موزه ملی ایران میزبان نمایشگاه تاریخ ارمنستان می‌شود

کدخبر: 2119449

نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان هفته آخر مهر ماه در موزه ملی ایران آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، نمایشگاهی مشترک بین ایران و ارمنستان تحت عنوان نمایشگاه ایران و ارمنستان: خاطره یک سرزمین هفته پایانی مهرماه در موزه ملی ایران گشایش خواهد یافت.

در این نمایشگاه که از هزاره چهارم پیش از میلاد تا سده یکم پیش از میلاد را در بر می گیرد؛ بیشتر تمرکز بر آثار اورارتویی در هزاره اول پیش‌ازمیلاد دارد که فصل مشترک تاریخ ایران و ارمنستان است. در این نمایشگاه ۱۰۳ اثر از موزه ملی ارمنستان در تاریخ ۲۵ مهر تا ۲۷ دی ۱۳۹۶ در محل نمایشگاه‌های موزه ملی ایران در گالری های موزه دوران اسلامی به نمایش در می آید.

به دنبال سفر رییس جمهور تفاهم نامه های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور به امضا رسید که طبق تفاهم‌نامه‌ای که در این سفر به امضای رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و وزیر فرهنگ ارمنستان رسیده است، اشیای این کشور در شهریورماه سال جاری وارد ایران می‌شود. نمایشگاه ارمنستان و ایران: خاطره یک سرزمین عصرگاه سه شنبه ۲۵ مهرماه در گالری موزه دوران اسلامی گشایش خواهد یافت و تا ۲۷ دی ماه در این محل پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

این نمایشگاه پس از نمایشگاه تندیس های پنلوپه دومین تجربه نمایشگاه آثار خارجی در ایران، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، است. نمایشگاه ارمنستان دومین نمایشگاه آثار موزه خارج از ایران در موزه ملی ایران است اما نخستین نمایشگاه با این وسعت و حجم آثار محسوب می شود که وارد کشور شده و در موزه ملی ایران به نمایش در می آید.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: