جان استارک در کتابی تبیین کرد؛

«سفر به انتهای شب» چگونه تحسین و حیرت مخاطبان را برانگیخت؟

کدخبر: 2119463

«قله‌های ادبیات جهان: سفر به انتهای شب سلین» یک بررسی موشکافه برای رسیدن به پاسخ این پرسش است که چرا این اثر، تحسین و حیرت مخاطبان را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «قله‌های ادبیات جهان» انتشارات چترنگ به معرفی کوتاه و ساده مهم‌ترین آثار ادبی جهان از دوران کلاسیک تا قرن بیستم می‌پردازد. هر کتاب از این مجموعه به بررسی یکی از آثار اختصاص دارد و نگاهی دقیق از آن ارائه می‌دهد؛ از جمله پیشینه تاریخی و فرهنگی، تأثیر کتاب بر آثار دیگر و راهنمایی برای مطالعه بیشتر. «قله‌های ادبیات جهان: درباره سفر به انتهای شب سلین» اولین کتاب از این مجموعه است.

«سفر به انتهای شب» اثر لویی فردینان‌ سلین، رمانی با گونه ادبی وحشت، سرشار از طنز بدبینانه و تاریک درباره انسانیت و سمفونی ادبی خشم، ظلم و پوچی است. هنگامی که این کتاب برای اولین بار در سال ‌۱۹۳۲ به چاپ رسید، بسیاری از منتقدان را شگفت‌زده کرد و چندی بعد کتاب با اقبال عمومی فراوان همراه شد. تاکنون میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان تحت تأثیر ذوق و قریحه سلین قرار گرفته‌اند.

جان استارک در بررسی موشکافانه خود نشان می‌دهد که چرا این اثر خارق‌العاده تحسین و حیرت مخاطبان را برانگیخته است و باید در زمره برترین آثار ادبی قرن بیستم قرار گیرد.

«قله‌های ادبیات جهان: درباره سفر به انتهای شب سلین» را رضا علیزاده به فارسی برگردانده و انتشارات چترنگ آن را در ۱۲۸ صفحه و تعداد ۸۰۰ نسخه و به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر و روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: