حماس: فرصت تاریخی برای پشت سر گذاشتن اختلافات در اختیار داریم

کدخبر: 2119571

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که ما در برابر فرصت تاریخی برای پشت سر گذاشتن اختلافات و تشکیل دولت وحدت ملی و نیز بازگرداندن آرمان فلسطین به مسیر درست آن قرار داریم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابومرزوق روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه دیدارهای هیات حماس در مسکو اظهار داشت که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فکر می کرد که اقدامات اتخاذ شده از سوی او علیه غزه به جنبش حماس حماس ضربه می زند، اما در واقع، این اقدامات به ساکنان غزه ضربه می زد.

ابومرزوق در عین حال، تحقق هر گونه تفاهمات مشخص درباره گذرگاه رفح را تکذیب و اعلام کرد که قاهره معتقد است که این مساله، یک مساله داخلی مربوط به مصر و مرتبط با امنیت آن است.

این رهبر برجسته فلسطینی خاطر نشان کرد که مساله فلسطین همچنین مساله اصلی در تمامی محافل بین المللی باقی خواهد ماند و این مساله بیشترین تاثیر را از مسائل داخلی کشورهای عربی و نیز مسائل میان آنها می گیرد.

از سوی دیگر، حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و عضو هیات اعزامی این جنبش به مسکو تاکید کرد که مساله فلسطین عامل جمع میان کشورهای عربی و مساله ای انسانی است. وی خاطر نشان ساخت که حماس گروه بزرگی است که نمی توان به هنگام بررسی مساله فلسطین آنرا نادیده گرفت.

بدران تصریح کرد که روابط حماس با ایران سابقه ای طولانی دارد و هرگز قطع نشده است؛ هر چند که شاید طی دو سال گذشته تا اندازه ای رو به سردی گراییده بود.

گفتنی است که هیاتی از رهبران حماس امروز سه شنبه وارد مسکو ـ پایتخت روسیه ـ شده و با مسئولان روس دیدار کرده بود. ریاست این هیات را موسی ابو مرزوق بر عهده دارد و صالح عاروری، حسام بدران و سامی خاطر دیگر اعضای این هیات هستند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: