در پی افشای تخلفات صدور ویزا در لاهور توسط خبرگزاری تسنیم؛

«پاک کردن صورت‌مسئله»؛ راهی که کنسولگری ایران در لاهور پیش گرفت + مستندات

کدخبر: 2119795

در پی افشای تخلفات صورت‌گرفته توسط کنسولگری ایران در لاهور و عدم فراهم کردن تسهیلات برای صدور ویزا زائرین، مسئولین این کنسولگری راهی عجیب در پیش گرفتند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم طی روزهای اخیر وصول دهها مورد شکایت از زائرینی که برای اخذ ویزا به کنسولگری ایران در لاهور مراجعه کرده بودند ما را برا آن واداشت تا صرفا برای ارائه خدمت به زوار عتبات عالیات و رفع مشکلات و نه اضافه کردن به آن، به پیگیری جدی برای حل این مشکل بپردازیم.

با بررسی دقیق تر ابعاد داستان مشخص شد مسئولین صدور ویزا در کنسولگری ایران در لاهور نه تنها شرایط بسیار سخت و عجیبی برای زوار وضع کرده اند بلکه مشکلات متعددی نیز از سوی کارمندان محلی این کنسولگری بر مشکلات سابق اضافه می شود.

مشکل صدور ویزا برای زوار به حدی بالا رفته است که مجمع قافله سالاران شهر لاهور با برگزاری یک جلسه که 250 رئیس کاراوان در آن شرکت داشتند بیانیه مشترکی صادر کرده و آن را به مسئولین کنسولگری اعلام کرده اند.

خبرگزاری تسنیم پیش تر با هدف حل مشکل و توجه مسئولین به سختی های فراوانی که پیش روی شیعیان پاکستان قرار دارد بخش کوچکی از اطلاعات موصوله را رسانه ای کرده بود ولی اقدام عجیب مسئولین کنسولگری برای سرپوش گذاشتن بر مشکل و به عبارتی دیگر « پاک کردن صورت مسئله» ما را بر آن داشت تا مستندات بیشتری را منتشر کنیم.

مسئولین کنسولگری لاهور با تحت فشار قرار دادن برخی کاروان سالارها از آنان خواستند تا مطالبی عجیب و خلاف واقع از خدمات کنسولگری ایران به مراجعین را در رسانه های پاکستانی منتشر کنند تا ویزای آنان صادر شود! در پی این اقدام برخی روزنامه های محلی اقدام به چاپ مطالبی در ستایش فعالیت های کنسولگری ایران و خدماتی که به زوار ارائه می دهد، کردند.

ولی تصاویر زیر پرده از این واقعیت بر می دارد که تعداد 250کاروان سالار پاکستانی با برگزاری یک جلسه و صدور بیانیه ای مشترک عاجزانه از مسئولین کنسولگری خواسته اند تا به عشق و محبت شیعیان پاکستان به اهل بیت علیهم السلام و انقلاب اسلامی ایران توجه کرده و گره های کور فراوانی که در راه صدور ویزا وجود دارد را بردارند.

برای تبیین بهتر مشکلات زوار پاکستانی بخشی از این بیانیه ترجمه و تقدیم خوانندگان محترم می شود:

(خلاصه دو نامه اول) سرکنسول محترم ایران در شهر لاهور ملت پاکستان و ایران یک جان هستند در دو بدن. ما عاشقان اهل بیت علیهم السلام و انقلاب اسلامی ایران و همه دعاگوی رهبر معظم انقلاب وقدردان زحمات ایشان هستیم.لطفا مشکلات متعدد ما را حل و فصل کنید.

( خلاصه نامه سوم) در جلسه تاریخ 23 اوت که در شهر لاهور برگزار شد بیش از 250 کاروان سالار گرد هم آمده و بر مطالب زیر تاکید کرده اند: ما وابسته به هیچ حزب سیاسی و حتی مذهبی نیستیم و با هیات مدیره 12 نفره فعالیت های خود را تنظیم و مدیریت می کنیم.

در جلسه ای که برگزار شد مشکلات زوار پاکستانی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برای حل آن نکاتی بیان شد.

ما از سرکنسولگری ایران در لاهور می خواهیم که:

  • هر چه سریعتر مانند نمایندگی های ایران در اسلام آباد و پیشاور و کراچی دریافت هزینه بی معنای بیمه از زائرین را متوقف سازد ( خاطرنشان می شود هیچ تعهدی برای پرداخت غرامت به زوار وجود ندارد و هزینه بیمه بدون دلیل دریافت می گردد).
  • صدور ویزا به شرکت های ثالث واگذر نشود و سرکنسولگری خود اقدام به صدور ویزا کند (مدتی است شرکت های ثالثی اقدام به ثبت نام زوار برای ویزا کرده و هزینه های گزافی از آنان دریافت می کنند، برخی این شرکت ها هیچ سنخیتی با زیارت و عقاید شیعی ندارند!).
  • باتوجه به اهمیت زیارت عتبات عالیات در عراق ویزای دوبار ورود به ایران صادر شود( این یکی از بزرگترین مشکلات زوار پاکستانی می باشد).
  • تسهیلات ویزای گروهی فراهم شود تا شلوغی بیش از اندازه ایام اربعین مانع از صدور ویزا نشود.
  • تاریخ بازگرداندن گذرنامه ها و مصاحبه ها به صورت دقیق مشخص شود تا از بارها مراجعه بیهوده افراد خودداری به عمل آید.
  • برای تامین امنیت در مسیر کویته به تفتان با دولت ایالت بلوچستان رایزنی صورت گیرد.

بدون شک مشکلات فوق مدت های مدیدی گریبانگیر کاروان ها و زوار پاکستانی بوده است، و درج چند خبر مثبت بی اساس در رسانه های محلی نمی تواند صورت مسئله را پاک کند.

البته مشکلات مربوط به صدور ویزا سال هاست وجود دارد و مربوط به دوره مسئولین فعلی نمی شود، امیدواریم با هدایت و مدیریت مسئولین جدید کنسولگری لاهور مشکلات زوار حل شود.

خاطرنشان می شود خبرگزاری تسنیم مستندات فراوان دیگری از مشکلات زوار پاکستانی در اختیار دارد که برحسب نیاز رسانه ای خواهد شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: