ناتو پیمان ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای سازمان ملل را محکوم کرد

کدخبر: 2119817

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، پیمان سازمان ملل در خصوص ممنوعیت تسلیحات اتمی را محکوم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناتو با محکوم کردن پیمان منع تسلیحات اتمی سازمان ملل، آن را غیرواقعی دانسته و هشدار داده است که این پیمان واکنش جهانی به برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی را تضعیف خواهد کرد.

سازمان ملل در ماه جولای پیمان منع تسلیحات اتمی را تصویب کرد، هرچند هیچ یک از 9 کشوری که تسلیحات اتمی در اختیار دارند، در شکل دهی و تصویب این پیمان هیچ نقشی نداشته اند و سه کشور عضو ناتو یعنی آمریکا، بریتانیا و فرانسه فورا اعلام کردند که هیج تمایلی برای پیوستن به این پیمان ندارند.

ناتو افزود: این پیمان هیچ مطابقتی با واقعیت های مربوط به فضای پر چالش امنیتی بین المللی ندارد، آن هم در شرایطی که فضای امنیتی جهان با تهدیدات روزافزونی به خصوص از سوی پیونگ یانگ روبرو است.

این نهاد در ادامه تاکید کرد: در شرایطی که جهان نیازمند آن است که همچنان متحد باشد، به خصوص در برابر تهدید جدی و بزرگ برنامه هسته ای کره شمالی، پیمان سازمان ملل این چالش های امنیتی فوری را نادیده گرفته است.

ناتو افزود: منع استفاده از تسلیحات اتمی از طریق یک پیمان که کشورهایی را که واقعا تسلیحات اتمی در اختیار دارند، در آن دخیل نیستند، موثر نخواهد بود و زرادخانه های اتمی را کاهش نخواهد داد و موجب افزایش و تقویت امنیت هیچ کشوری نخواهد شد و تاثیری بر صلح و ثبات بین المللی نخواهد داشت.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در شرایطی پیمان منع تسلیحات اتمی سازمان ملل را محکوم کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد که آمریکا حاضر است تا کره شمالی را به طور کامل نابود کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: