بازی های داخل سالن آسیا - ترکمنستان؛

برگزاری مجمع شورای المپیک آسیا/ اتهامات وارده به شیخ احمد رد شد

کدخبر: 2120022

سی و ششمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در حالی برگزار شد که طبق گزارش رئیس کمیسیون اخلاق این شورا، تمام اتهامات وارده به شیخ احمد رد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا در عشق آباد ترکمنستان، سی و ششمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا برگزار شد.

در این مجمع که کیومرث هاشمی رئیس کمیته المپیک ایران هم در آن حضور داشت، فعالیت های قاره آسیا از زمان آخرین مجمع که همزمان با بازی های آسیایی ساحلی برگزار شد و گزارش های مربوط به آن مورد بررسی قرار گرفت.

در این مجمع نمایندگان کمیته های ملی المپیک قاره های اقیانوسیه مانند استرالیا، نیوزلند و فیجی برای اولین بار حضور داشتند که این نتیجه موافقت شورای المپیک آسیا با پیشنهاد شورای المپیک اقیانوسیه برای حضور ورزشکاران این قاره در بازی های داخل سالن و لذا ایجاد همبستگی بیشتر بین ورزش دو قاره انتخاب شد.

شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا در آغاز مجمع این شورا با تاکید بر اینکه قاره کهن نقش عمده ای در جنبش جهانی المپیک ایفا می کند، خاطر نشان کرد: با توجه به مسئولیتم به عنوان رئیس انجمن جهانی کمیته های ملی المپیک، می توانم اعلام کنم قاره آسیا امروز به نوعی هدایت ورزش جهان را به عهده دارد که این امر بدون برقراری و حفظ روابط نزدیک با کمیته بین المللی المپیک امکان پذیر نخواهد بود.

همچنین در این مجمع رئیس کمیته اخلاق شورای المپیک آسیا ضمن ارائه گزارشی مربوط به اتهاماتی که در ارتباط با رئیس شورای المپیک آسیا مطرح شده بود، اعلام کرد تمامی مدارک در ارتباط با این پرونده توسط هیات رسمی و با حضور حقوقدانان مجرب بین المللی بررسی و اینجا رسما اعلام می شود اتهامات وارده تماما جعلی و بی اساس است.

در ادامه اعضای مجمع به اتفاق آرا گزارش کمیسیون اخلاق را تأیید و از ریاست شورا به سبب فعالیت های طولانی و خدمت به ورزش قاره و جهان تجلیل کردند.

به گزارش مهر، در مجمع شورای المپیک آسبا پره میرو مدیر دفتر همبستگی المپیک کمیته بین المللی المپیک و همکارانش گزارشی مربوط به برنامه های جاری و رویکرد دفتر همبستگی در ارتباط با برنامه های ۲۰۲۰ - ۲۰۱۷ ارائه کردند. در این گزارش اشاره شده است که کمیته بین المللی المپیک در برنامه های ۴ سال آینده بر چند موضوع اساسی تمرکز خواهد کرد.

بر این اساس حمایت از ورزشکاران پاک، حمایت از آسیب دیدگان و پناهندگان، حمایت از ورزشکارانی که دوره رقابت آنها به اتمام رسیده و همچنین افزایش کمی و طولانی کردن دوره بورسیه ها، بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که دفتر همبستگی به طور جاری و در برنامه های آینده از پروژه های ارتقای ارزش های المپیک، پروژه های خاص برنامه های ارتقای ورزشکاران (بورسیه برای حضور در بازی های المپیک) و مربیان (کارگاه های فنی) و برنامه های مدیریت و رهبری ورزش حمایت خواهد کرد.

در بخش مدیریت و روابط کمیته های ملی المپیک گزارشی در خصوص چگونگی ارائه کار در ارتباط با مرور اساسنامه کمیته های ملی المپیک، ارتباط با دولت ها و نظارت بر انتخابات کمیته های ملی المپیک ارائه گردید.

در این مجمع همچنین نواب رئیس مناطق ۵ گانه قاره و کمیته های تخصصی شورا به طور جداگانه گزارشات خود را ارائه کردند که مورد تأیید مجمع قرار گرفت.

در ادامه گزارش پیشرفت کار توسط نمایندگان کمیته های برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، بازی های آسیایی هانگجو ۲۰۲۲ ارائه ومورد تایید مجمع قرار گرفت.

در پایان گزارش بازی های آسیایی ساپاروی ژاپن مطرح و کمیته برگزاری بازی های مذکور به علت برگزاری به موقع برنامه های و بازی ها مورد تقدیر و تشکر اعضای مجمع قرار گرفت.

ضمنا موضوع گنجاندن باز یهای الکترونیک در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگجو چین مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی نیز در این رابطه ارائه شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: