رفیق‌دوست:

دفاع مقدس ما را به خودکفایی رساند

کدخبر: 2120079

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس ما را به خودکفایی رساند گفت: اینکه اکنون آمریکا و امپریالیسم جهانی از ما می‌ترسد نشانه تبلور آیه‌ای است که در آرم سپاه دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار محسن رفیق‌دوست در همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که روز پنج‌شنبه (30 شهریور) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد در سخنانی با اشاره به فرمان تشکیل سپاه توضیح داد: من به عنوان اولین سپاهی در آن سپاه ثبت نام کردم. آن زمان سپاه زیر نظر دولت موقت بود اما تصمیم گرفتیم زیر نظر شورای انقلاب برود. در آن روزها شهید کلاهدوز مامور شده بود تا برای آرم سپاه آیه‌ای انتخاب کند. او با رجوع به قرآن آیه فعلی را قرائت کرد که کاملا اتفاقی بود و انتخابی از پیش تعیین‌شده نبود.

او یادآور شد: وقتی که سپاه دوم اردیبهشت‌ماه سال ۵۸ با فرماندهی جدید آغاز به کار کرد و تحرکات ضدانقلاب نیز آغاز شد سپاهیان بدون داشتن اسلحه به مسجدسلیمان رفتند تا با ضدانقلاب مقابله کنند. در آن زمان‌ها عده‌ای را از سپاه جمع کردم و گفتم تا ابرقدرت‌ها و اپریالیسم جهانی هست این انقلاب نیز هستی آنها را تهدید می‌کند. برای همین است که ما هیچگاه از محاصره نظامی خارج نمی‌شویم بنابراین عده‌ای از تحصیلکرده‌ها را نزد امام بردم و گفتم اگر مغزهای دائم‌الخمر می‌توانند در موارد صنایع نظامی کاری کنند این جوانان که نماز شب‌خوان هستند بهتر از آنها خواهند بود و خودکفایی خواهیم داشت. امروز این مساله تحقق یافته است. ما اکنون کشوری هستیم که یک‌صدم جمعیت جهان را در اختیار داریم اما به واسطه اندیشه این جوانان در صنایع نظامی فعالیت‌هایی کرده‌ایم که اکنون آمریکا از ما می‌ترسد و همین مساله نشانه تبلور آیه‌ای است که در آرم سپاه قرار دارد.

این وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس خطاب به دولتمردان گفت: ما اگر به خودکفایی دفاعی رسیده‌ایم و موفقیت داشته‌ایم در همه عرصه‌ها نیز می‌توانیم اینگونه باشیم به شرطی که به ملت امکانات بدهیم.

وی یادآور شد: پاسخ من به رئیس‌جمهور آمریکا این است که به عنوان پیرمرد سپاه از قول همه شما به رهبر معظم قول می‌دهم هرجا نیاز باشد و ایشان گوشه چشمی داشته باشد در کمترین زمان در آنجا حضور یابم. من اکنون به باکری، باقری و حججی غبطه می‌خورم و حاضرم همان حماسه‌ای را که آنها رقم زده‌اند تکرار کنم. آرزو می‌کنم این لباس، لباس شهادت ما باشد.

رفیق‌دوست در پایان سخنانش یادآور شد: برادران جهادگر و رزمندگان باقی‌مانده از دوران عزت و شرافت تمام آقایی ما از اول انقلاب به دلیل این بوده است که ما به دنبال حکومت مترقی‌ای هستیم که ولایت فقیه آن را مدیریت می‌کند. در زمان امام ایشان، ولی ما بودند و پس از آن جانشین بر حقشان آیت‌الله خامنه‌ای‌ هستند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: