انتقاد تهیه‌کننده سینما از تولیدات ضعیف دفاع مقدس

کدخبر: 2120096

سعید خانی به تحلیل و بررسی سینمای دفاع مقدس در چند سال اخیر و مشکلات و رهکارهای رفع آن پرداخت.

سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تحلیل سینمای دفاع مقدس گفت: معتقدم که دفاع مقدس یا هر مناسبت دیگری با این موضوع جمله دهان پرکنی است که متاسفانه در عمل اتفاق ویژه ای برای آن رخ نداده است، خود من نیز یک فیلم دفاع مقدس اکران کردم اما کمترین حمایت هم از آن نشد.

وی ادامه داد: به نظرم هر فیلم ارزشی که قرار است در طول سال ساخته شود نیاز به حمایت و پشتیبانی دولت و ارگان ها دارد که متاسفانه بیشتر مواقع مدعی حمایت هستند و کمتر کاری از آن ها سر می زند، بخصوص زمان اکران که بسیار مهم و اساسی تلقی می شود.

خانی افزود: زمان اکران یک فیلم، مگر چه چیزی جز اطلاع رسانی خوب و ایجاد شرایط خوب می خواهد که آن هم به درستی انجام نمی شود و فقط شاهد شنیدن شعارهای حمایتی هستیم؟!

این تهیه کننده درباره مشکل پرداختن به سوژه های ناب در فیلم های دفاع مقدسی گفت: همیشه مشکل پرداختن به سوژه های بکر و دسته اول را داشتیم، نمی دانم چرا می خواهند آدم های عراقی را بی سواد نشان دهند در صورتی که نیروها و شهیدان ما بدون حمایت هیچ کشوری و دست خالی و به یکباره به جنگ عراق و کشو های حامی آن ها رفتند و از دین و عزت خود و ایران دفاع کردند. زمانی که غیر واقعی آن هم به مخاطب ریزبین امروز نشان می دهید قطعا باورپذیری برای آن ها دشوار می شود و نتیجه معکوس جواب می دهد یعنی دفع مخاطب داریم.

خانی اضافه کرد: ما باید برای نشاندن سینمای دفاع مقدس و پیشرفت روزافزون آن تقریبا به همه جوانب جنگ بپردازیم و در بخش هزینه حمایت های بیشتری شود، شخصیت هایی مانند ابراهیم حاتمی کیا، زنده یاد رسول ملاقلی پور و...را وارد کار کنیم و یا پرورش دهنده چنین فیلمسازانی باشیم، چون فضا را به خوبی می شناسند و اعتقاد بالایی دارند، با تولید آثار خوب به شعور مخاطب احترام بگذاریم، نه اینکه معدود افرادی، فقط به صرف پر کردن جیبشان و چشم بستن به روی همه اتفاقات، بخواهند این سینما را جلو ببرند.

این پخش کننده بیان کرد: بچه های متولد دهه هفتاد و هشتاد که نبودند و جنگ را ندیدند، پس باید با تولید آثار خوب از سینمای دفاع مقدس، آن را با فضای آن زمان آشنا کنیم تا بدانند با وجود امکانات کم، رشادت های بیشماری صورت گرفته و سردارهایی داشتیم و داریم که با از خودگذشتگی رشادت های فراوانی را ایفا کردند، این میسر نمی شود به جز اعمال مواردی که به آن ها اشاره کردم.

خانی درباره اکران «شنل» خاطر نشان کرد: این روزها مشغول طراحی و آماده کردن، موارد تبلیغاتی آن هستیم که امیدوارم با حضور دانشجویان فیلم به خوبی دیده شود و خودمان هم در این راستا تلاش خواهیم کرد تا این فیلم سینمایی بیست و ششم مهر در گروه آزاد اکران شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: