ابطحی:

آمریکا خالق گروه‌های افراطی است/خروج از برجام به آمریکا بیشتر آسیب وارد می‌کند

کدخبر: 2120124

عضو مجمع روحانیون مبارز مخالفت ترامپ با برجام را حرکتی دانست که توسط کشورهای عربی و اسرائیل هدایت می‌شود.

محمد علی ابطحی در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارات ترامپ که برجام را عامل رسوایی آمریکا خوانده است، اظهار کرد: نظر ترامپ جدید نیست و در زمان انتخابات نیز این موضوع را مطرح کرد. معتقد هستم این گونه صحبت ها فقط جنبه شعاری دارد .

وی با بیان این که در این توافق چند کشور در کنار هم قرار گرفته اند، تصریح کرد: آنها قطعنامه ای را امضاء کردند و امروز اتحادیه اروپا و افکار عمومی در یک سو قرار دارد، پس گفتن این صحبت ها به نوعی فقط برای خرید ابرو و حرکتی تبلیغاتی برای ترامپ است اما در پشت آن هیچ چیزی دیده نمی شود چرا که مهم ترین آسیب به خود آمریکا وارد می شود.

ابطحی با بیان این که اگر قرار باشد در یک دولت قراردادهای بسته شده آن کشور لغو شود هیچ اعتباری برای رئیس جمهور آن کشور باقی نمی ماند، افزود: به همین دلیل من اعتقاد دارم این صحبت ها و اتفاقات گذرا و در حد شعار است و حرمت و آبرو آمریکا منوط به پایبند بودن به قراردادهاست در غیر این صورت دولت ایالات متحده دچار ضربه حقوقی آن هم حقوق بین المللی می شود.

وی در پرسش به سوال دیگری در مورد ادعاهای ترامپ برای مقابله با مسلمانان افراطی در آمریکا اظهار کرد: خود مسلمانان بیشتر از ترامپ خواهان از بین رفتن افراطی گری هستند اما مشکل اساسی این است که اندیشه های افراطی در کارخانه های آمریکایی و حامیان آنها ساخته و پرداخته شده است.

عضو مجمع روحانیون مبارز در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: اگر به تاریخچه گروه های تندرو منطقه نگاه کنیم متوجه می شویم که خود آنها این گروه ها را خلق کردند و جهان اسلام قربانی اصلی افراط گری هاست پس در واقع این ادعاها نقد و اعتراضی به خود آمریکایی ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: