آیت‌الله اراکی: شهدای مدافع حرم، نماد یاری دین خدا در عصر حاضر هستند

کدخبر: 2120162

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شهدای ما باعث می‌شوند که مقاومت جامعه در برابر دشمنان بالا برود، گفت: در عصر حاضر شهدای ما نماد یاری دین خدا هستند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محسن اراکی عصر پنجشنبه در مراسم گرامی‌داشت شهید محسن حججی با عنوان «چله کوچ چلچله» که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، با ارائه تعریفی از جامعه ایمانی و اسلامی اظهار کرد: امت رسول اکرم (ص) امتی هستند که به دو پیمان وفادارند و آن دو پیمان عبارتند از اینکه مطیع رسول خدا باشند و بدانند که نصرت خداوند همواره شامل حال آنها می‌شود و در این عرصه اطاعت از خداوند را داشته باشند.

وی گفت: بقای حضرت سیدالشهدا (ع) در دفاع از حرم است. حرم خدا یعنی هر جای پاک و باطهارتی که وجود دارد. امام حسین (ع) نماد یاری از اهداف و دستورات الهی است و شهدای مدافع حرم ما ادامه‌دهنده راه امام حسین (ع) و در زمان حاضر، نماد یاری دین خدا هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: اگر در زمان حاضر شهیدان مدافع حرم به شهادت می‌رسند این یعنی امتی وجود دارد که حیات خود را هنوز از شهدای کربلا می‌گیرد. در قرآن مجید آمده که شهدا زنده هستند. علامت زنده بودن شهدا در چند نکته خلاصه می‌شود و آن این است که در جامعه‌ای که شهید باشد خوف در آن جامعه راه ندارد و از تهدیدات و سخنان انسان‌های کوچک‌مغزی همچون ترامپ نمی‌ترسند.

وی گفت: شهیدان برای دفاع از حرم حاضرند جان بدهند و این نشان می‌دهد که ما یک جامعه زنده، پویا و آماده ظهور داریم و این جامعه هرگز از تهدید دشمن نمی‌ترسد. شهادت شهیدان در جامعه تاثیرات زیادی دارد که از جمله آن عبارت است از مقاومت، سربلندی و ظلم‌ناپذیر بودن یک جامعه و جامعه شهیدپرور هرگز سلطه بیگانگان را نمی‌پذیرد. چنین جامعه‌ای در برابر ظلم و ستم می‌ایستد و هرگز نسبت به ظلم و ستم دولت‌های بیگانه خاموش نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: جامعه زمان سیدالشهدا (ع) جامعه‌ای بود که در برابر سلطه نایستاد و نسبت به این موضوع بیگانه بود. همین امر سبب شد که جریان عاشورا رخ بدهد. در جامعه اسلامی همواره افراد در برابر ظلم و جور می‌ایستند و جامعه، پرتکاپو و آماده مبارزه است و در برابر هر گونه تهدیدی مقاوم است. مقاومت هم تنها در عرصه جنگ نیست که این عرصه یکی از برجسته‌ترین عرصه‌های مقاومت است. مقاومت در عرصه دانش، اقتصاد و دفاع از ارزش‌های اخلاقی نیز معنا پیدا می‌کند. خون شهیدان سبب می‌شود که جامعه ما در برابر دشمنان مقاوم شود.

در این مراسم، افشین علاء از شاعران کشورمان و سالار شریعتی یکی از شاعران اهل سنت و همچنین مجید لشگری و سیدحسین متولیان سروده‌هایی در وصف شهدا خواندند. همچنین از آهنگ میلاد هارونی در وصف شهید محسن حججی رونمایی شد و در پایان مراسم نیز از سوخته‌نگاری مرتضی نداف با حضور آیت‌الله علی‌اکبر رشاد و آیت‌الله اراکی رونمایی شد. همچنین در این مراسم حاج علی انسانی به مدح اهل بیت (ع) پرداخت.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: