آیت‌الله رشاد:

وجود شهید حججی نشان می‌دهد که انقلاب، میراث‌دار دارد

کدخبر: 2120164

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند این انقلاب میراث‌دار ندارد، گفت: وجود شهید محسن حججی نشان می‌دهد که انقلاب میراث‌دار دارد و این شهید، سند حقانیت ایران است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رشاد شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامی‌داشت شهید محسن حججی در مراسم «چهله کوچ چلچله» که با حضور علمای شیعه و سنی در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، با اشاره به شخصیت شهید محسن حججی اظهار کرد: شهید حججی یک جوان گمنام بود که کسی او را نمی‌شناخت. او یک پاسدار بود که در شهر خودش هم گمنام بود. در حسینیه‌ای در چند کیلومتری منزل فعالیت داشتند و هر گاه از او می‌پرسیدند در این مسیر خسته نمی‌شوید می‌گفت برای امام حسین (ع) باید سر داد، اینکه چیزی نیست.

وی خاطرنشان کرد: همین رفتار شهید حججی باعث شد اکنون او مرزهای جهان و ایران را درنوردد و احساسات و عواطف مردم نسبت به او این‌گونه شود. ما کمتر شهیدی را داریم که مردم نسبت به او این‌گونه احساس و عواطف داشته باشند. این رفتار به دلیل آن است که شهید حججی همواره اخلاص را در عمل خود به بهترین نحو ممکن داشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور شد: هرچه انسان با اخلاص‌تر باشد این گونه بیشتر مورد توجه خداوند و پس از آن مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. طبق بیانات مقام معظم رهبری این جوان نماد رویش‌هایی از نسل سوم و چهارم انقلاب است. شهید محسن حججی نه دوران مبارزات را درک کرد و نه از نسل دوم انقلاب است که فتوحات انقلابی را دیده باشد. این شهید در زمره انسان‌هایی است که در نسل حاضر زندگی کرده‌اند و همواره در عرصه مقاومت و گسترش آرمان‌های انقلاب موثر و پایدار هستند.

آیت‌الله رشاد خاطرنشان کرد: شهید حججی خودآگاهانه مسیر جهادی را انتخاب می‌کند و وصایای او به همسر و فرزند خردسالش نشان می‌دهد که راهش کاملا آگاهانه بوده است. حتی کیفیت جدا شدن از خانواده‌اش و اسارتی که داشت نشان‌دهنده هیبت، عظمت و بزرگی این شهید است. این جوان نسل چهارم است و بالنده و شکوفا در مقابل ظلم و ستم و تاریکی و جهل ایستاده است.

وی تاکید کرد: شهادت این شهید بزرگوار پیام بزرگی را به ما می‌دهد و آن این است که برخی تصور می‌کنند که این انقلاب میراث‌دار ندارد اما این شهید نشان داد که ایران میراث‌دار دارد و وجود این شهید سند حقانیت ایران است و مقاومت و پایداری در مسیر انقلاب و آرمان‌های حضرت امام راحل (ره) همواره ادامه دارد.

در ادامه این مراسم، ماموستا بابایی از علمای اهل سنت گفت: ایران اسلامی به برکت تقوا و صبر و استقامت توانسته است در جهان خود را معرفی کند. انسان، با تقوا و صبر در برابر هیچ آسیبی کم نمی‌آورد. خداوند در آیه ۱۸۶ سوره آل عمران نیز انسان‌ها را به ایمان، صبر و استقامت دعوت کرده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: